در نشست مجازی با حضور سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان مطرح شد؛

تاکید ابتکار بر تخصصی شدن سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد که بنابراین حرکت سازمان‌های مردم نهاد به سمت تخصصی شدن یکی از جهت گیری‌های معاونت امور زنان است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید ابتکار بر تخصصی شدن سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده

معصومه ابتکار امروز در نشست مجازی با حضور سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: معاونت در زمینه فعالیت‌هایی که در زمینه آموزش جلب مشارکت و توان‌افزایی جوامع محلی تاثیرگذار است، پروژه‌های متعددی را اجرا کرده است به طوری که 167 پروژه به صورت مشخص در قالب اولویت بندی‌ها به ویژه عدالت جنسیتی اجرا شده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به شاخص‌های عدالت جنسیتی گفت: تحقق عدالت جنسیتی تعریف شده است و شاخص‌های آن نیز تدوین شده است که در نهایت شناسنامه آن نیز با همکاری سازمان ثبت احوال منتشر شد. این برنامه به صورت برنامه اجرایی نتیجه محور در شورای برنامه‌ریزی مصوب و اجرا می‌شود و فعالیت تشکل‌ها ذیل تحقق برنامه عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه تحقق عدالت جنسیتی مورد حمایت دولت است، گفت: امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد در جلب مشارکت مردم و هم‌افزایی برای این ظرفیت بزرگ اجتماعی به ویژه در شرایط سخت کرونایی تلاش کنند.

ابتکار در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری سازمان‌های مردم نهاد در بحث رصد و دیده‌بانی بیان کرد: مرحله سومی که سازمان‌های مردم در آن نهاد تاثیرگذار هستند، بحث رصد و دیده‌بانی است که برای جوامع مهم است. در جوامع مردم سالار از ظرفیت سازمان‌های مردم برای دیده‌بانی بسیار استفاده می‌شود که موضوع مهمی است و ما نیز در معاونت امور زنان به آن قائل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت زیادی دارند اما جهت‌گیری تخصصی آنها برای ما بسیار اهمیت دارد زیرا اگر بخواهند همه سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های عمومی کمک کنند، ممکن است از نظر تخصصی نتوانند در موضوعات کمک کنند. بنابراین حرکت سازمان‌های مردم نهاد به سمت تخصصی شدن یکی از جهت گیری‌های معاونت امور زنان است که مورد حمایت قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار