معرفی رشته های هنرستانی در اولویت باشد

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد در راستای راغب شدن دانش آموزان به تحصیل در هنرستانها لازم است تا رشته های این شاخه معرفی و تبیین شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معرفی رشته های هنرستانی در اولویت باشد

بابک حشمت روز شنبه در سومین جلسه هدایت تحصیلی افزود: داشتن تفکر انتقادی به تنهایی برای پیشبرد امور کفایت نمی‌کند و باید با راهکارهای کاربردی و علمی در راستای هدایت دانش آموزان به سمت آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش حرکت کرد.

وی اضافه کرد: نیروها و کارشناسان فعال در این بخش ابزارهای متعددی در این زمینه در دسترس دارند و لازم است از این ابزارها در راستای ترغیب و هدایت استعدادهای تحصیلی به سمت هنرستانها و مهارت آموزی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین بهره گیری شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به شیوه نامه اجرایی هدایت تحصیلی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش کمک به دانش آموزان در راستای رشد خودآگاهی، کشف استعدادها و طرح ریزی تحصیلی و شغلی برای ورود به دنیای بزرگسالی است.

وی اضافه کرد: اهمیت این موضوع به حدی است که بی توجهی به آن می تواند خسارتهای جبران ناپذیری در آماده سازی نیروی انسانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکید سند تحول بنیادین بر کسب شایستگی ها و مهارتهای لازم برای هر دانش‌آموز است، گفت: این اقدام به منظور انتخاب رشته و زمینه تحصیلی مناسب بوده و موید نگاه فرایندی به مقوله هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

حشمت گفت: انتظار می رود که نتیجه فرایند هدایت تحصیلی به طراحی مسیر زندگی دانش آموزان با انتخابی آگاهانه و آزادانه منجر شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: پرهیز از هرگونه اجبار وظیفه مهم همه عوامل درون و برون مدرسه ای در این زمینه است.

در این جلسه معاونان پرورشی و فرهنگی و پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل به ارائه پیشنهادات در این زمینه و راهکارهای اجرای بهینه این امر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار