بعد از دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام در وین؛

عراقچی: آمریکا و همه اعضا برای بازگشت به برجام جدیت دارند

آمریکا اعلام آمادگی کرده بخش بزرگی از تحریم‌های خود را برمی‌دارد اما از نظر ما کامل نیست/دور جدید مذاکرات را با انرژی مثبت شروع کردیم/مذاکرات با انتخابات هیچ ارتباطی ندارد و ما منافع ملی را دنبال می‌کنیم

تهران (پانا) - رئیس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین توضیحاتی درباره نشست عصر امروز کمیسیون مشترک برجام ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: آمریکا و همه اعضا برای بازگشت به برجام جدیت دارند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سیدعباس عراقچی بعد از پایان نشست امروز کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز بعد از یک دوره‌ای که هیات‌ها به پایتخت‌های خود رفته بودند، با انرژی جدیدی کار را شروع کردند. همه طرف‌های برای رسیدن به یک راه‌حل جدید و احیای برجام جدید دارند. این را می‌شد مشاهده کرد.

وی ادامه داد: اخباری که از سوی آمریکایی‌ها هم به ما منتقل می‌شود نیز همین است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند. تاکنون بخش بزرگی از تحریم‌های خود را اعلام آمادگی کرده‌اند که برمی‌دارند اما از نظر ما کامل نیست و مذاکرات ادامه خواهد یافت تا زمانیکه ما به همه خواسته‌های خود برسیم. اگر خواسته‌های ما تامین شود، جمهوری اسلامی ایران نیز کاملا جدی است که به تعهدات خود در برجام و اجرای کامل برجام برگردد.

رئیس تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران گفت: این ارداه جمهوری اسلامی ایران است که اعلام شده است و هیچ ارتباطی با هیچ مساله‌ دیگری در تهران ندارد، با امر انتخابات که موضوع مهمی در کشور است ولی به این موضوع هیچ ارتباطی ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه‌ای و جانبی دنبال می‌شود. اهداف ملی و منافع ملی را در نظر دارد و صرفا ما در راستای خطوط اصلی نظام حرکت خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: این جدیت ما در جلسه منعکس شده است و دور جدید را با انرژی مثبتی شروع کردیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان، کار خود را انجام دهیم. البته درباره زمان نمیتوان پیش بینی کرد. ولی امیدوار هستیم که سریع‌تر انجام دهیم. طبیعتا مواردی که مورد اختلاف است موارد کوچکی نیست، باید مذاکره درباره آن انجام شود تا به راه‌حل برسیم.

عراقچی افزود: مذاکرات تعطیلی نخواهد داشت. ما در سطح گروه‌های کاری، فعالیت خود را انجام می‌دهیم و هر زمان که لازم باشد برای جمع بندی کار آنها یا برای هر موضوع دیگری، کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه خواهد داد. روسای تیم‌ها در وین حضور خواهند داشت و هر زمان هم لازم باشد جلسه کمیسیون تشکیل می‌شود.

وی گفت: من روز گذشته با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیداری داشتم و طبیعی است که هیات‌های دیگر نیز با ایشان هم مشورت داشته باشند. ممکن است در جلساتی از آقای گروسی هم بخواهیم که کارشناسان خود را به طوری رسمی در جلسات بیاورند و نظرات کارشناسی خود را فقط بیان کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار