شاخص سواد آموزی سیستان و بلوچستان با رشد ۴/۱۵ به ۸۴/۷۵ درصد رسید

زاهدان (پانا) - سرپرست معاونت سوادآموزی استان سیستان و بلوچستان گفت با اجرای برنامه عملیاتی سوادآموزی، شاخص سوادآموزی استان با رشد ۴/۱۵ به ۸۴/۷۵ درصد رسید.

کد مطلب: ۱۱۸۲۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شاخص سواد آموزی سیستان و بلوچستان با رشد ۴/۱۵ به ۸۴/۷۵ درصد رسید

حبیب تراقویی، در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شاخص سوادآموزی در کشور ۹۶/۶۰ درصد و در استان ۸۴/۷۵ درصد است.
وی افزود: شاخص رشد جمعیت باسواد کشور ۳/۲ و شاخص رشد استان ۴/۱۵ درصد است که از این نظر استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد؛ اما در کل شاخص باسوادی، فاصله زیادی با کشور داریم.
سرپرست معاونت سوادآموزی استان ادامه داد: اختلاف شاخص باسوادی در داخل استان نیز دو برابر میانگین کشوری است به طوری که نرخ باسوادی در زابل ۹۷ درصد و در سرباز ۶۷ درصد است.
تراقویی تصریح کرد: شهرستان های هیرمند، دشتیاری، چابهار، سرباز، راسک، دلگان، کنارک، مهرستان، بیشترین جمعیت بی سواد استان را در خود جای داده اند.
وی گفت: پوشش جامعه هدف بی سوادی در برخی شهرستان های استان مانند زابل، عشایر، نیمروز، هیرمند و هامون بالای ۹۵ درصد و در برخی شهرستان ها مانند بم پشت، راسک، تفتان، جالق و بمپور پایین تر ۱۵ درصد است.
وی خاطرنشان کرد: انجام سرشماری تخصصی سواد به طوری که سامانه سرشماری با سامانه سوادآموزی و پالایش تخصصی سواد لینک شود یکی از راهکارها برای احصا دقیق جمعیت بی سواد استان است.

سرپرست معاونت سوادآموزی استان اظهار کرد: ریشه کن کردن بی سوادی با کمک و همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی میسر و ممکن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار