شب قدر، ظرف نزول دوحقیقت ولایت و قرآن است

بجنورد(پانا) -نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین شده و رزق او از قرآن و ولایت نازل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۲۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شب قدر، ظرف نزول دوحقیقت ولایت و قرآن است

به گزارش، دفتر امام جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، اظهار کرد: برای درک شب قدر باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که در نظام حکمت ربوبی عالم هستی، همه چیزهای خوب عالم برای محمد و آل محمد (ص) است و بقیه میهمان سر این سفره هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین شده و رزق او از قرآن و ولایت نازل می‌شود.

وی گفت: خداوند شب قدری به پیامبر (ص) داده است که در آن شب، ولایتش اقامه می‌شود، توحید در جهان استقرار می‌یابد و بساط فساد و انحرافی که ایجاد شده است با شب قدر تدارک و برچیده می‌شود و آنگاه به طُفیل حضرت، شب قدری هم برای امت تعیین شد؛ یعنی شب قدر را هم به احترام پیامبر به ما دادند.

امام جمعه بجنورد در ادامه به تبیین ماهیت و حقیقت شب قدر پرداخت و تصریح کرد: در سیر آفرینش همه انبیا مقدمة الجیش رسول‌الله (ص) بودند، در روایت داریم که پیامبر در عالم ارواح مبعوث به انبیا بوده است و توحید را به آن‌ها تعلیم کرده است پس آن‌ها هم درواقع کارگزاران حضرت در عالم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: خود حضرت که آمد دو چیز را برای هدایت با خودش آورد؛ قرآن که مُهیمن بر همه کتب آسمانی است و اهل‌بیت (ع) که در کمال مقدم بر همه انبیا هستند؛ یعنی همه کمالاتی که در انبیا وجود داشت یکجا و به نحو اکمل در اهل‌بیت وجود داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شب قدر، ظرف نزول ثقلین است، اظهار کرد: اگر قرآن و ولایت تنزل پیدا نمی‌کردند دست احدی به آن نمی‌رسید و اگر کسی وارد این بیوت شد که بیت التوحید است، از ظلمت رسته و به وادی نور رسیده است و دیگر سیرش در وادی توحید و درجات توحید و معارف است.

وی با بیان اینکه شب قدر، ظرف نزول این دو حقیقت است، افزود: سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین شده و رزق قرآن و رزق ولایت نازل می‌شود.

امام جمعه بجنورد گفت: بر این اساس اگر کسی بخواهد به حقیقت قرآن و ولایت راه پیدا کند باید خودش را به این شب برساند، اگر کسی وارد این شب شد و شب قدر را درک کرد، به اندازه سهمش از درک شب قدر به حقیقت توحید و ولایت می‌رسد و هر کس سهم بیشتری بخواهد باید خودش را به معصوم نزدیک‌تر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار