رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: سردار سلیمانی آتش آزادی‌خواهان جهان را شعله‌ور کرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت روز قدس با گذشت روزها و سال‌های متوالی همواره مؤثرتر از قبل ظاهر می‌شود که نمونه‌های این حرف در آثار بین‌المللی این نمایشگاه نمایان است.

کد مطلب: ۱۱۸۲۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: سردار سلیمانی آتش آزادی‌خواهان جهان را شعله‌ور کرد

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی و علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده از نمایشگاه آثار منتخب مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» بازدید کردند.

وی در این بازدید به پایگاه خبری حوزه هنری گفت: عجیب نیست که بعد از شهادت حاج قاسم این حرارت سوزان‌تر و گدازان‌تر باشد و شعله‌هایش بیش از پیش زبانه بکشد. مسئله قدس مسئله‌ انسان انقلابی است. انقلاب اسلامی هم بی‌شک پس از حاج قاسم خود را موظف می‌داند محور، دعوت‌کننده و مرجع فریادهای همه آزادی‌خواهان باشد. خصوصاً آن زمانی که در قامت هنر خود را به منصه ظهور می‌گذارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: روز قدس با گذشت روزها و سال‌های متوالی همواره مؤثرتر از قبل ظاهر می‌شود. نمونه این اثرگذاری بزرگ و پر برکت همین مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» با شرکت هنرمندان نزدیک به ۷۰ کشور دنیا است. هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد فرهنگی و هنری هزینه‌ها و تبعات خلق اثر هنری در مورد فلسطین را به جان خریده و به آن تن داده‌اند. چنین اتفاقی عجیب نیست؛ چرا که هر سال در آستانه روز قدس و تمام روزهای پس از آن تا قدس بعدی، شاهد تلألو و درخشش جدی‌تر فریاد آزادی‌خواهان عالم در محور و موضوع قدس هستیم. یکی از محرکین این درخشش، حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید قدس است که به شعله‌های آتش آزادی‌خواهان عالم زبانه‌های بیشتری بخشیده است.

آثار «فلسطین تنها نیست» نماینده حامیان جهانی فلسطین است

همچنین علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده در این بازدید گفت: آثار مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» بسیار فاخر و زیبا هستند. این آثار نشان‌دهنده دغدغه جدی و محبت میان امت اسلامی نسبت به مسئله اصلی و مرکزی آن یعنی فلسطین است. بر خلاف تبلیغی که دشمنان اسلام در غرب نسبت به فلسطین دارند و آن را تمام شده اعلام می‌کنند، ما شاهد حضور جدی جوانان فلسطینی در قدس و جوانان و نخبگان آزادی‌خواه فلسطین در دیگر کشورهای دنیا هستیم. تعداد قابل توجه آثار هنرمندان کشورهای دنیا در نمایشگاه مسابقه «فلسطین تنها نیست» نشان از زنده و سراپا بودن مسئله فلسطین دارد.

کمیلی افزود: تماشای آثار این رویداد فرهنگی و هنری حس خوب گسترش جبهه‌های آزادی‌خواه فلسطین به سراسر کشورهای دنیا را به ما می‌دهد. بخش مهمی از اقدامات حمایتی از فلسطین به خصوص اقدامات مردمی در کشورهایی غیر از ایران انجام می‌شود و ایران تنها حامی آن نیست.

آثار این مسابقه به خوبی نشان می‌دهد که گذر زمان شامل ظلم نمی‌شود، چرا که ظلم ظالمین به خودشان برمی‌گردد و مظلومین هم به خانه خود بازمی‌گردند. این اتفاق بی‌شک به زودی برای مردم فلسطین هم به وقوع می‌پیوندد.

بیش از ۳۰۰۰ اثر از ۶۶ کشور در مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» شرکت کردند که نمایشگاه گزیده‌ای از این آثار در گالری ابولفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین علاقه‌مندانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند می‌توانند آثار را در فضای مجازی و با مراجعه به سایت «ایران کارتون» تماشا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار