نگاهی به زندگی‌نامه شهید رضا تقی‌پور صابری

جوادآباد(پانا)- شهید باران ‌‌الهی ‌است‌ که‌ به زمین‌ خشک حیات‌ دوباره می‌دهد، عشق‌ شهید‌ عشق‌ حقیقی ‌است‌ که‌ باهیچ‌ چیز‌ عوض‌ نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به زندگی‌نامه شهید رضا تقی‌پور صابری

شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند.

فرهنگ والای شهادت‌ نتیجه‌ سلامت روان، روحیه‌ شجاعت و انتخاب‌ آگاهانه است و مقاومت‌ و‌ پویایی‌‌ جامعه را به دنبال‌ دارد، چرا که شهادت ریشه‌ در قدرت، قوت، صبر، استقامت، مبارزه با کفر، انسجام، آخرت‌خواهی و ظرفیت‌ بالا‌ دارد و خداوند‌ متعال درقرآن‌ کریم می‌فرماید:«اگر در راه‌ خداکشته‌ شوید یا بمیرید، آمرزش‌ و رحمت‌خدا بهتر ازهر چیزی‌ برای شما خواهدبود.»

شهید رضاتقی‌پور صابری‌ دانش‌آموز سال‌ سوم‌ متوسطه‌ رشته‌ تجربی‌ در13 اردیبهشت ۱۳۵۹ به‌ عنوان‌ پاسداردر سنندج‌ و در درگیری‌ با گروه‌های‌ ضدانقلاب‌ بر اثر‌ اصابت‌ گلوله‌ به‌ شهادت رسید.

مادر شهید پورصابری بیان کرد: رضا جوانی خود را با خدا معامله کرد و به جبهه جنگ با دشمنان ایران اسلامی رفت. او بسیار خوش اخلاق بود و احترام به پدر و مادر برایش بالاترین جایگاه را داشت.

او ادامه داد: شهید هیچ گاه کاری نکرد که باعث ناراحتی من یا پدرش یا اطرافیان بشود. رصا برای ما یک فرشته آسمانی بود که خدا روی زمین فرستاده بود. مزار این شهید بزرگوار ‌در گلستان‌ شهدای‌ سیدفتح‌اللّه ‌شهرستان‌ جوادآباد است.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار