ثبت نام ۵۴ داوطلب انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان در استان تهران

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران برای سه کرسی مجلس خبرگان رهبری این دوره از استان تهران، ۵۴ نفر ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام ۵۴ داوطلب انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان در استان تهران

به گزارش ایسنا، جلسه کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران، علیخانی دبیر ستاد انتخابات و اعضای کمیسیون در محل استانداری تهران برگزار شد.

حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در این جلسه ضمن تسلیت ایام سرگواری شهادت حضرت علی (ع) به وظایف کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری اشاره و اظهار کرد: طبق ماده ١٩ آیین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری این کمیسیون تشکیل شده است.

وی افزود: در استان تهران ٣٧ هیئت اجرایی برای برگزاری انتخابات متشکل از فرماندار، بخشدار، مدیرکل ثبت احوال و دادستان به همراه ٨ نفر معتمد هستند و مطابق تقویم زمان‌بندی از تاریخ ٨ تا ١٢ فروردین‌ماه به مدت پنج روز تشکیل شده است.

حسن‌بیگی با اشاره به ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری طبق زمان قانونی از ١٣ فروردین‌ماه به مدت ٧ روز، تصریح کرد: برای سه کرسی مجلس خبرگان رهبری این دوره از استان تهران ۵۴ نفر ثبت نام کردند و در میاندوره‌ای اول نیز که سال ٩٨ برگزار شد، ۱۴۳ نفر ثبت نام کردند.

وی در خصوص آمار ثبت‌نام‌شدگان داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان تهران عنوان کرد: ١٠٠ درصد ثبت نام شده‌ها از آقایان هستند و سن ٣٢ نفر آنها ۴۱ تا ۵۵ سال است. همه داوطلبان حوزوی هستند. ۵۷ درصد از میان ایثارگران و همه داوطلبان شیعه‌مذهب هستند. ٧٢ درصد از ۵۴ نفر داوطلب، دارای سابقه داوطلبی ادوار گذشته‌اند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران، داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری که لازم بود، برای آزمون به قم رفتند، پرونده داوطلبان از فرمانداری‌ها به شورای نگهبان ارسال شده و رسیدگی به صلاحیت‌ها تا ٢٧ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

حسن بیگی گفت: مطابق تقویم زمان‌بندی، داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از ١٣ خردادماه لغایت ۲۶ خردادماه به مدت ۱۴ روز فرصت تبلیغ دارند و کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری بر همین اساس پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده ١٩ آیین‌نامه، این کمیسیون وظایفی به عهده دارد که تضمین برخورداری نامزدها از امکانات دولتی و همچنین برخورداری مساوی نامزدها از امکان تبلیغ در صدا و سیما از وظایف کمیسیون تبلیغات است. طی دو هفته فرصت تبلیغات اگر ستادها تخلفی مرتکب شوند، این کمیسیون بررسی می‌کند و به آنها ابلاغ می‌شود و یک نسخه از مکاتبات نیز به مراجع نظارتی ارسال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار