مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

اصفهان از قله اپیدمی کرونا درموج چهارم عبورکرد

اصفهان ( پانا) -مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد آمارهای ابتلا و بستری کرونا دراصفهان بیانگر عبور این استان از قله اپیدمی در موج چهارم است، اما همچنان رعایت پروتکل‌ها ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان از قله اپیدمی کرونا درموج چهارم عبورکرد

به گزارس روابط عمومی مرکز بهداشت استان اصفهان، رضا فدایی با بیان اینکه از سه شنبه هفته گذشته واکسیناسیون عمومی با واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در استان اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: برای اجرای این فاز از واکسیناسیون ۸۰ هزار نفر شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۱۰۷ هزار دوز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است، ابراز کرد: ۱۰ هزار دوز از این واکسن روز گذشته به دانشگاه ارسال شده است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون افراد سالمند بالای ۸۰ سال تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت، افزود: موازی با این امر واکسیناسیون افراد با بیماری‌های خاص نیز آغاز شده و این امر به صورت تدریجی انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای فاز کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران - کوبا گفت: برای اجرای این طرح در اصفهان سه هزار نفر داوطلب ثبت نام کردند و روزانه ۳۰۰ نفر از آنها برای معاینه و انجام واکسیناسیون فراخوان می‌شوند.

عوارضی برای واکسن تولید مشترک ایران - کوبا مشاهده نشده است

فدایی با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تاکنون واکسن تولید مشترک ایران - کوبا عوارض خاصی را نداشته است، بیان کرد: هر چند روز یک بار با افرادی که واکسن را دریافت کرده تماس گرفته و شرایط آنها را بررسی می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: وضعیت استان بیانگر عبور از قله اپیدمی است و تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا تا حدودی رو به نزول است، اما برای قضاوت در این زمینه خیلی زود است و باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار