رزاقی: تعلیم و تربیت با ذات خلقت یعنی آفرینش، قرین است

تهران (پانا) - مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در آستانه فرارسیدن 12 اردیبهشت‌ماه «روز معلم» را به « معلمان و ایثارگران فرهنگی » تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: تعلیم و تربیت با ذات خلقت یعنی آفرینش، قرین است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش، محمدرضا رزاقی در آستانه فرارسیدن 12 اردیبهشت‌ماه؛ سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و «روز معلم»، با صدور پیامی این روز را به جامعه‌ فرهنگیان، ایثارگران فرهنگی، دانش آموزان و اولیا ء دانش آموزان تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

در آ یه شریفه سوره علق ((... علم الانسان ما لم یعلم )) خداوند خود را یک معلم خوانده است . و زیبا تر آنکه معلم بودن خود را بهترین و پیچیده ترین شاهکار خلقت پس از آفرینش انسان آورده . اوست که معلم اولین و آخرین است. ((هو الاوّل والاخر و الظاهر و الباطن و هو بکلّ شیء علیم ))

12 اردیبهشت ماه هر سال و فصل بهاری، بزرگداشت یکی از فداکارترین معلم ان شهید ، استادمرتضی مطهری و یکی از روزهای بی نظیر و بی بدیل سال به شمار می رود. تعلیم و تربیت تنها جریانی است که با ذات خلقت که آفرینش است، قرین است چرا که در فرایند یاددهی و یاد گیری است که تولدی نو در اندیشه دانش آموزان شکل می گیرد و این همه در پرتو جایگاه، شایستگی و نقش بی بدیل معلم در مدرسه و کلاس درس است.

روز معلم فرصتی است تا بار دیگر این شکوهمندی را علیرغم کاستی ها و تبعیض های موجود در جامعه به همدیگر یادآوری کنیم و بدانیم موثر بودن نقش و فعالیت ما در شکل گیری آینده ای توسعه یافته، عاری از تبعیض و متکی بر ارزشمندی انسان، فع الیت معلمی را تقویت خواهد کرد.

در پایان سخن ، ضمن ارج نهادن به مقام و جایگاه معلم و تبریک این ایام خجسته به تمامی معلمان، ایثارگران فرهنگ ی ، دانش آموزان و اولیای آنها، ی اد می کنم از سلسله معلمان فرهیخته از مطهری و رجائی و باهنر شه ید بهشتی و شهید چمران تا همت ها و باکری ها و اوج این رشادت که در مکتب حاج قاسم سلیمانی به منصه ظهور نشست را در قاب زیبایی از شکوه معلمی تقدیم مهربانی شما معلمان گرامی می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار