پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت روز معلم

کرمانشاه(پانا) مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت روز معلم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت روز معلم

متن پیام به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید بتوان واژه‌ی «معلم» را با واژگان چهارگانه‌ی «اندیشه»، «دانش»، «هدایت» و «مهر»تعریف کرد؛ ارتباط معلم با تعلیم و تربیت همچون ارتباط خورشید است با نور و گرما، اما شمس تابانی که بر عقول هم می افزاید و به سوی تعالی رهنمون می سازد.

روزگارِ آموزگاران بر محور عشق و محبت شکل می گیرد و حکایت شمع و پروانه را در روزگارامروز بارها و بارها باز می آفریند تا انسانیت را حیات دائمی بخشد.

معلم به واسطه ی اتصالش به منبع فیض الهی، خوب می داند در هر شرایطی چطور و چگونه موثرترین درسها را در ذهن و جان جامعه ماندگار کند؛ همان گونه معلمان شهید در آغازین روزهای جنگ سنگر و تفنگ و از جان گذشتن را بجای کلاس و قلم انتخاب کردند تا درس دلاوری، شجاعت، غیرت و ایثار را در جان‌ و دل دانش آموزان جاودانه کنند، این روزها نیز از طریق فضای مجازی مجاهدانه طلایه داران عشق و ایثار در آموزش و پرورش اند. این تکرارهای تاریخی همه و همه در یک نقطه مشترک اند و آن عشق است.

و روز‌ معلم که خود با خون شهید جاودانه شد و آموزگار انقلاب را الگوی همیشگی معلمان قرار داد؛ مطهری که با فکر و کتاب و سخن، مطهر و منور شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۱2اردیبهشت، سالروز شهادت مجاهد نستوه آیت‌الله مطهری و روز معلم، این مناسبتِ ارزشمند را به همه معلمان و خانواده‌ی بزرگ آموزش و پرورش تبریک عرض نموده و توفیق و موفقیت و سلامتی را برایتان آرزو دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار