امانی: معلم، چراغ هدایت به سوی دانایی است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری هفته بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
امانی: معلم، چراغ هدایت به سوی دانایی است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، پیام محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به مناسبت بزرگداشت مقام معلم به شرح زیر است:

«به نام خداوند جان و خرد

آموزگار اصلی بشریت پروردگار یکتاست و تعلیم و تربیت، رسالت خطیر انبیای الهی و پیروان راستین آنهاست که با الهام از آموزه های وحیانی، زمینه تربیت پذیری افراد جامعه را برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه و تحقق جامعه ای ایده آل فراهم می آورند. معلم، تصویرگر افکار و اندیشه دانش آموزان است، تلاش می کند تا انسانهایی مومن، مجاهد و عاقل را برای آینده ای بهتر و روشن تربیت کند.

اعتلای فرهنگ، ادب و اندیشه فرزندان این مرز و بوم در گرو همت والای معلمان و فرهنگیان دلسوز و فداکاری است که با قلبی سرشار از ایمان، محبت، نوعدوستی و با استفاده از روش های خلاقانه و نوآورانه برای علم آموزی، مهارت افزایی، تنویر افکار و بینش دانش آموزان اهتمام می‌ورزند. از این رو نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه است.

بی‌شک پایه، اساس و محور پیشرفت، توسعه و بهروزی هر جامعه ای، آموزش و پرورش می باشد که سکان هدایت آن در دست توانای معلمان آن کشور است. تکریم معلم، تکریم دانش، دانایی و در نهایت تکریم جامعه است.

تلاش، فداکاری و از خودگذشتگی معلمان در دوران بیماری واگیردار کرونا خود موید حس مسئولیت پذیری، نوعدوستی، همدلی و همراهی آنان با جامعه است که با هیچ واژه ای قابل بیان و تعبیر نیست.

هیچ واژه‌ای به درستی نمی‌تواند صحنه های زیبا و ماندگاری که معلمان در ایام شیوع کرونا آفریدند، توصیف کند. گویی جنس معلم را با ایثار، فداکاری و نوعدوستی پیوند زده‌اند که میوه‌اش چیزی جز رشد و اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور نیست. آنچه امروز مایه سرافرازی ایران اسلامی است، عدم توقف چرخ آموزش و پرورش در این دوران دشوار است.

سالگرد شهادت معلم شهید مرتضی مطهری و روز معلم، همه‌ساله میثاق بزرگداشت این سروهای بلند قامت همیشه سبز و اسوه های ماندگار انسانیت است. هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه عزیزانی که افتخار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عزیز این مرز و بوم را بر عهده دارند و در صدد ایجاد تحول اساسی در فرآیندهای نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول بنیادین و متناسب با نیازها و شرایط کنونی و بازسازی سیمای آینده جامعه هستند، به تمامی معلمان و فرهنگیان گرانقدر تبریک عرض نموده، از خداوند متعال توفیق روز افزون آنان را که مایه امید ملت و راهشگا و راهنمای کشور در تمامی امور هستند، مسئلت می کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار