رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا ریشه‌کنی کامل کرونا ضروری است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم تا واکسیناسیون همه گروه‌های هدف و ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا ریشه‌کنی کامل کرونا ضروری است

اکبر بهنامجو، استانداراردبیل درجریان بازدید از پایگاه‌های مجری طرح شهید سلیمانی در شهرستان اردبیل گفت: تا واکسیناسیون همه گروه‌های هدف و ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا مردم باید عادی‌انگاری را کنار بگذارند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جزو برنامه‌های خود قرار دهند.
او با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان با همکاری بیشتر و تقبل فشار اقتصادی موج چهارم را پشت سر می‌گذارند، افزود: اصناف پس از تغییر وضعیت رنگ قرمز به نارنجی مغازه‌های خود را باز کردند که امید می‌رود با رعایت تمام جوانب تا آخر سال به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
استاندار اردبیل در ادامه گفت: تزریق واکسن پیشگیری از کرونا در این استان آغاز شده که در مرحله نخست، واکسیناسیون کادر درمان و شبکه بهداشت در اولویت قرار گرفت و مرحله دوم برای جانبازان با درصد بالا انجام شد.
بهنام جو با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله سوم انجام می‌گیرد، اضافه کرد: مرحله سوم واکسیناسیون از یک هفته پیش آغاز شده است و با توجه به غربالگری انجام شده، همه افراد بالای۸۰ سال شناسایی و تزریق واکسن انجام می‌شود.
او اظهار کرد: افراد بین ۶۰ تا ۸۰ سال در مرحله بعدی واکسینه می‌شوند که در این مرحله هم واکسن‌های خارجی و هم واکسن‌های داخلی مورد استفاده مراکز بهداشتی قرار خواهد گرفت.
استاندار اردبیل با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به اوایل شیوع ویروس افزایش یافته است، افزود: با همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، کادر درمان و نیرو‌های نظامی با محوریت فرمانداری شاهد بهبودی برخی از بیماران کرونایی و وضعیت سیر نزولی هستیم.
بهنام جو در ادامه از مردم و مسئولان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و حمایت از افراد تحت قرنطینه، زمینه تغییر وضعیت کرونایی از رنگ نارنجی به رنگ زرد و آبی را فراهم کنند.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند تا شاهد افزایش تدریجی شمار بیماران کرونایی باشیم.
او با بیان اینکه در طی شبانه‌روز گذشته ۴ فوتی ناشی از کرونا در اردبیل وجود داشت، افزود: از ۷۰ بیمار بستری‌شده جدید، ۵۴ نفر در اردبیل، ۶ نفر در پارس‌آباد، ۴ نفر در مشگین‌شهر و ۶ نفر در خلخال بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: همچنین ۶۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.
حبیب‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۵۴۵ نفر است که از این تعداد ۷۸ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
او بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردبیل، گرمی و بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به ورود ویروس کرونای انگلیسی به استان اردبیل، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را تشدید کرده و در اولویت خود قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار