انهدام باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی + جزئیات

تهران (پانا) - جانشین فرمانده ناجا از متلاشی شدن یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و دستگیری تمامی اعضای آن خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
انهدام باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی از انهدام یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری های مستمر درخصوص مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فضای حقیقی و مجازی، پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی مطلع شد. این باند متخلف با اقدامات به موقع و هوشیارانه پلیس طی ۴۸ ساعت شناسایی و در کمتر از دوهفته تمامی اعضای آن دستگیر شدند.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص سلاح های کشف شده اظهار کرد: تمامی سلاح های کشف شده ساخت آمریکا هستند و از کشور ترکیه وارد شده‌اند. لذا از کشور ترکیه درخواست داریم که در این خصوص اقدامات کاربردی انجام دهد و از ورود محموله های ضدانسانی و امنیتی در کشور جلوگیری کند.

جانشین فرمانده ناجا باتاکید بر اهمیت برخورد با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و حقیقی تصریح کرد: دشمنان بدانند که تمامی توطئه های آن ها با هوشیاری سربازان اسلام در نطفه خفه خواهد شد. نمی توانیم در مقابل هنجارشکنی ها و افرادی که نظم و آرامش جامعه را برهم می زنند سکوت کنیم چراکه این مهم، خط قرمز ماست.

وی ادامه داد: با وجود نخبگان و افراد مسلط و هوشیار اجازه عرض اندام به افرادی که وارد پازل دشمن شده اند و قصد برهم زدن نظم و آرامش و امنیت جامعه را دارند، نمی دهیم و ناجا با افراد هنجار شکن به طور جدی و قاطعانه برخورد می کند.

۶ ماه تا ۱۰ سال حبس برای خرید و فروش سلاح

رضایی تاکید کرد: برای خرید و فروش سلاح چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مجازات سنگین ۶ ماه تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است. ناجا برخورد با این امر مهم را به عنوان ماموریت ذاتی و جدی دنبال می کند.

اخبار مبنی بر خرید و فروش سلاح را به ۱۱۰ اطلاع دهید

جانشین فرمانده ناجا از شهروندان خواست که هرگونه خبر مبنی بر خرید و فروش، ساخت و نگهداری سلاح را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و شماره های ۱۹۷و ۱۴۷ اطلاع دهند و یقین داشته باشند که پلیس این موضوع مهم را با جدیت پیگیری و با آن برخورد خواهد کرد.

استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا ممنوع است

رضایی همچنین تاکید کرد: استفاده از سلاح در مراسم و مناسبت ها ممنوع و جرم است و به شدت برخورد خواهیم کرد. بحمدالله دستگاه قضائی نیز در این خصوص همراه و همسو با ناجاست. طی یک سال گذشته در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در استان خوزستان تلفات بسیاری را شاهد بودیم. از این رو تمامی دستگاه ها و به‌ویژه رسانه ها برای رعایت حقوق شهروندی باید پای کار بیایند تا دارندگان سلاح احساس ناامنی کنند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه تاکید کرد: دارندگان سلاح بایستی سلاح های خود را تحویل دهند تا به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار نگیرند.

رضایی در پایان از تمامی رزمندگانی که شبانه روز در سراسر کشور در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح جامعه تلاش می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار