نخستین نشست کمیسیون فرهنگی، هنری نمایندگان مجلس دانش آموزی استان گیلان برگزارشد

رشت ( پانا) - نخستین نشست کمیسیون فرهنگی هنری ویژه دختران استان گیلان، با حضور نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای دانش‌آموزی کشوری استان به صورت مجازی برگزار شد.  

کد مطلب: ۱۱۸۱۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نشست کمیسیون فرهنگی، هنری نمایندگان مجلس دانش آموزی استان گیلان برگزارشد

رئیس مجلس دانش‌آموزی استان گیلان در این جلسه اظهار کرد: امروزه فرهنگ سازی درست یکی از دغدغه های جامعه اسلامی است و اکثر مشکلات ما در پایه های ابتدایی و متوسطه اول به این موضوع برمی‌گردد.

امیرمحمد مهرجو، در ادامه سخنان خود به کم رنگ شدن مشاورین در مدرسه اشاره کرد و گفت: استعدادیابی در مدارس ما بستگی به فعالیت مشاورین مدرسه و کمیت مشاورین در سطح جامعه دانش‌آموزی دارد و این عمل باعث انتخاب درست رشته تحصیلی و آینده ای روشن برای دانش‌آموز میشود. در نتیجه این آمار به شدت زیاد برای ثبت‌نام در شاخه های نظری مخصوصاً تجربی را نخواهیم داشت.

دیگر نائب رئیس دوم مجلس دانش‌آموزی استان گیلان به اتحاد و همبستگی بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اگر مجلس دانش‌آموزی با اتحاد و برنامه پیش برود به جاهای خوبی برای تحول نظام آموزشی خواهیم رسید.

آنیتا فیروز گفت: تحول درست در نظام آموزشی، آینده کشور را روشن خواهد ساخت.

محسن شریفی نایب رییس مجلس دانش آموزی استان گیلان با اهمیت دادن فرهنگ و هنر در کشور سخنان خود را آغاز کرد.
وی افزود تعداد کمی از دانش آموزان در کنکور به سمت رشته های هنری می روند و این نشانه از عدم شناخت دانش آموزان و اولیای آن ها نسبت به این رشته ها است.

نائب رئیس مجلس دانش آموزی خواستار رسیدگی مسئولان آموزش و پرورش به این موضوع شد.

وی در ادامه گفت: یکی از رسالت های بزرگ ما شناخت و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی به دانش آموزان ایران است وامیدواریم مجلس دانش آموزی در این راستا گام های موثری بردارد.

بهاره حسن‌زاده رئیس مجلس دانش‌آموزی استان گیلان به کمبود مدارس ما از معلمان هنر گفت.
وی در تأیید سخنان مهرجو این موضوع را افزود که متأسفانه در مدارس امروز ما زنگ هنر جدی گرفته نمی‌شود و این بستگی به نظارت ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار