زمان حضور VAR در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

تهران (پانا) - براساس گزارشی که امروز روی خروجی وب سایت رسمی AFC منتشر شد، شاهد بکارگیری سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 و مرحله نهایی AFC CUP خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۱۸۱۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
زمان حضور VAR در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در گزارش AFC آمده است: بکارگیری دستیار کمک داور ویدئویی (VAR) در مسابقات رسمی آسیایی از مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیا 2019 به میزبانی امارات آغاز و در تمام 32 مسابقه زیر23 سال قهرمانی آسیا 2020 به میزبانی تایلند نیز ادامه پیداکرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق ابتکارات و برگزاری کارگاه های گوناگون تمام تلاش خود را برای راه اندازی VAR که توسط فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) و هیأت بین المللی فوتبال (IFAB) تأیید شده بود، بکار برد.
برای اطمینان از یکپارچه سازی VAR در مسابقات آسیایی، دوره ها و سمینارهای زیادی از مارچ 2017 پیش بینی و برگزار شد. این در حالی است که کارگاه های دستیار اطلاعات کمک داور ویدئویی (VIO) نیز در کنار سایر برنامه های آموزشی و در راستای به روز رسانی آخرین تحولات VAR تدوین و برگزار شد.
هدف سیستم VAR ایجاد حداقل اشتباه با حداکثر سود است که متمرکز بر چهار موضوع خاص است: 1- گل صحیح یا اشتباه، 2- ضربات پنالتی، 3- کارت های قرمز مستقیم و 4- تصمیماتی که ماهیتاً می تواند اشتباه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار