آیین رونمایی از لوگو و سند باشگاه مهارت در منطقه ۱۶

دانش آموزان دست ورزی و فعالیت های فردی و گروهی را جانشین رقابت های کاذب درسی کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تاکید بر این که منطقه ۱۶ طرح باشگاه مهارت را الگویی برای دیگر مناطق کند، جایگاه مدارس را در این طرح، محلی برای رشد و بالندگی دانش آموزان و همکاران دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۱۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان دست ورزی  و فعالیت های فردی و گروهی را جانشین رقابت های کاذب درسی کنند

آیین رونمایی از لوگو و سند باشگاه مهارت با حضور برخط معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران پانته آ دّری، مصطفی پالیزدار؛ مدیر منطقه ۱۶، مصطفی سلیم خانی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی به عنوان دبیر باشگاه مهارت و دیگر کارشناسان و عوامل اجرایی کمیته باشگاه مهارت، معاونین و مدیران مدارس در بستر فضای مجازی شاد برگزار شد.

پانته آ دّری به صورت بر خط در این نشست، ضمن بیان این که اصلی ترین رسالت تربیت آن است که مدرسه را به محل کسب تجربیات جدید تبدیل کند گفـت: دانش آموزان باید در مدرسه استعدادهای خود را بهتر بشناسند و دست ورزی و فعالیت های فردی و گروهی را جانشین رقابت های کاذب درسی کنند. همه باید تلاش کنیم که مدرسه به موقعیت های مناسبی برای رشد و بالندگی بچه ها و همکاران تبدیل شود. امیدوارم با رونمایی از باشگاه مهارت، شاهد نقطه عطفی باشیم که مدرسه بیشتر از گذشته به خاستگاه اصلی خود بازگردد

دّری در ادامه اظهار امیدواری کرد که این تجربه منطقه ۱۶ برای مناطق دیگر تهران قابل اجرا باشد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، مصطفی پالیزدار میزبان این نشست؛ ضمن هدیه دانستن باشگاه مهارت برای دانش آموزان گفت: کرامت، عزّت نفس و اعتماد به نفس هدیه باشگاه مهارت به دانش آموزان است. ما می خواهیم با حاکم کردن این باور که توانمندی های دانش آموزان ارزشمند است؛ کرامت و عزّت نفس را به آن ها هبه کنیم و این، منشاء یک تحول است. باشگاه مهارت یک رویکرد است و مدارس را متحمّل هزینه های اضافی نمی کند.

پالیزدار همچنین در ادامه این نشست افزود: درس خواندن به عنوان یک مهارت مورد تاکید است؛ اما فقط درس خواندن نباید برای ما مهم باشد؛ بلکه همه توانمندی های دانش آموزان برای ما دارای اهمیت است. نقش مدیران و ارکان مدرسه در اجرای باشگاه مهارت و ساری و جاری کردن این رویکرد نیز بسیار مهم است و اگر از طرف این عزیزان اقدام موثری صورت نگیرد؛ هزاران مراسم این چنینی فایده ای نخواهد داشت. نظر همکاران اداره کل، آن است که باشگاه مهارت در کل مناطق شهر تهران اجرایی شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، از تالیف کتاب باشگاه مهارت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افراد صاحب نظر در آموزش و پرورش باشگاه مهارت را تایید کرده اند.

مصطفی سلیم خانی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی به عنوان دبیر باشگاه مهارت ضمن باشکوه خواندن این روز برای منطقه؛ اظهار کرد: دلیل خاص بودن امروز برای منطقه، رونمایی از رویکردی است که در صدد رفع خلاء های موجود در نظام آموزش و پرورش است.

دبیر باشگاه مهارت در ادامه، کمیته های ده گانه باشگاه مهارت را معرفی کرد؛ گزارشی از روند باشگاه مهارت و به تعداد جلسات و کارگاه های آموزشی برگزارشده با موضوع باشگاه مهارت پرداخت.

در پایان این نشست از لوگو و سند باشگاه مهارت با حضور نماینده مدیران منطقه ۱۶ رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار