معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

اولویت معاونت آموزش ابتدایی ارتقای سطح آموزش و توسعه عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های استان تهران گفت معاونت آموزش ابتدایی برنامه‌های مربوط به ارتقای سطح آموزش و توسعه عدالت آموزشی را پیگیری می‌کند و با توجه به شرایط کرونا برنامه‌های متناسب با شرایط فعلی در حال پیگیری مستمر است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اولویت معاونت آموزش ابتدایی ارتقای سطح آموزش و توسعه عدالت آموزشی است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، غلامرضا بختیاری گفت: معاونت آموزش ابتدایی با استفاده از ظرفیت همکاران مناطق و مدارس طرح‌هایی را در زمینه‌های مختلف مربوط به آموزش ابتدایی اجرا می‌کند و طرح‌هایی مانند استفاده از گروه‌های جهادی نیز برای استفاده از پتانسیل بسیج دانشجویی در حال اجرا است .

او گفت: دبیرخانه کشوری جابر بن حیان با همکاری بیش از شش هزار نفر از همکاران در حال اجرا است. برنامه تولید محتوای الکترونیک پایه چهارم ابتدایی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت اجرا می‌باشد و 442 فیلم حرفه‌ای تولید شده که به صورت پک آموزشی به استان‌ها ارسال شده است .

بختیاری همچنین از اجرای بسته تولید مدرسه خوانا در196 واحد آموزشی استان خبر داد و افزود: طرح نظارت تحولی استان به مناطق و مدارس ارسال شده است و کمیته های منطقه ای و مدرسه ای آن به منظور پیشبرد آن انجام گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثبت نام 45 هزار دانش آموز در طرح رایگان ثبت نام نوآموزان انجام شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر پوشش پیش‌دبستانی در سطح نود درصد است و با برگزاری وبینار های مختلف هماهنگی‌های لازم بین مسئولان پیش دبستانی در سطح مناطق صورت گرفته است.

او در ادامه افزود: جشنواره شادانه (طرح شاد نوروزی) و کلاس گویا و تالیف کتب چرخ فلک و باغ قرآن از جمله اقدامات مهم این معاونت در زمینه ارتقای کیفیت پیش دبستانی بوده است .

معاون آموزش ابتدایی در خصوص برنامه‌های جذب دانش‌آموزان جا مانده از تحصیل به شناسایی 39 درصدی و جذب 10 درصدی دانش‌آموزان فوق اشاره و اضافه کرد رشد 9 درصدی در زمینه شناسایی و جذب 5/1 درصدی دراین زمینه به دست آمده است .

بختیاری با اشاره به پوشش صد درصدی طرح تدبیر و نقش مهم آن درارتقای مدیریت آموزشگاهی از طرح مداخله بهنگام به عنوان یکی از مهم‌ترین ارهکارهای این معاونت به منظور کاهش افت تحصیلی و تقویت مدارس لازم التوجه و دانش‌آموزان نیازمند و محروم عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با اشاره به برنامه‌های این معاونت در جهت ساماندهی بهینه نیروی انسانی خاطرنشان کرد: جلسات مداومی برای حل معضلات مربوط به ساماندهی در حال انجام است.

او در ادامه حضور 96 درصدی دانش آموزان در دوره ابتدایی این اداره در شبکه شاد را نشانه بارز تلاش آموزگاران دانست و به پوشش تحصیلی دانش آموزان از تحصیل از طریق درسنامه اشاره کرد.

بختیاری با تاکید بر آمادگی این معاونت در جهت حل معضلات مربوط به ثبت نام دوره ابتدایی در سال پیش رو باتوجه به تجربیات سال‌های قبل ، زمینه را برای آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط موجود آماده دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار