با مشارکت آستان قدس رضوی؛ پویش «بهار در بهار» در آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران کلید خورد

تهران(پانا)- ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است و باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ و سیره قرآنی بهره گرفت.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
با مشارکت آستان قدس رضوی؛ پویش «بهار در بهار» در آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران کلید خورد

شیوع ویروس کرونا سبب شده تا محافل و ترتیل‌خوانی‌های دورهمی قرآن در مناطق مختلف کشور یا برگزار نشود و یا اینکه با جمعیت کمتری دنبال شود.
در این میان اهمیت فضای مجازی برای نشر منش قرآنی حائز تاکید است و به ویژه باید از این بستر در میان دانش آموزان بهره جست. اقدامی که اینک آستان قدس رضوی میدان‌دار شده و با همکاری آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران و همچنین شهرداری و سپاه قدس، پویش "بهار در بهار" را با جامعه هدف دانش‌آموزان منطقه ۱۵ تهران رقم زده است.

سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران در این زمینه و در ارتباط با این پویش می‌گوید: پویش دانش آموزی "بهار در بهار" با توجه به شیوع کرونا و محروم شدن دانش آموزان از حضور در مدارس با محوریت منطقه ۱۵ تهران آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید تمام ساحتی رشد و تربیت پیدا کنند تصریح کرد: قطعا در این میان توجه به ابعاد تربیت قرآنی و معنوی دانش‌آموزان دارای اهمیت مضاعفی است و با این نیت این پویش را در دوران کرونا راه‌اندازی کرده‌ایم.

شهریاری خاطرنشان کرد: علاوه بر دانش‌آموزان، تلاش کرده‌ایم خانواده‌های آنان را نیز در این پویش مشارکت دهیم؛ تمرکز ما در این پویش برای دانش آموزان دوره ابتدایی منطقه ۱۵ تهران، سوره مبارکه شمس است.

وی در توضیح روال پویش بیان کرد: دانش آموزان ابتدا سوره را قرائت و سپس در معنای آن تعمق کرده و در نهایت برداشت خود از این سوره را برای ما ارسال می‌کنند؛ قرار است بعداز داوری آثار به پانزده نفر از برگزیدگان در روز عید فطر جوایزی اهدا شود.

شهریاری ادامه داد: منطقه ۱۵ آموزش و پرورش تهران از حیث جمعیت دانش آموزی بسیار بزرگ و غنی است و حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در منطقه فعال هستند و با میدان داری مدرسه ابتدایی بنی هاشم، این طرح کلید خورده است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه استقبال بسیار بالایی از این طرح در میان دانش آموزان ابتدایی منطقه رقم خورده و درصدد هستیم طرح را در میان مدارس دوره متوسطه نیز آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار