ضربه بزرگ به اعتبار آکادمی اسکار

تهران (پانا) - قول تهیه‌کنندگان مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ برای ترتیب دادن یک «برنامه سینمایی» به بدترین شکل ممکن اجرایی شد و آمار بینندگان نود و سومین دوره این مراسم با حدود ۶۰ درصد کاهش به زیر ۱۰ میلیون نفر سقوط کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ضربه بزرگ به اعتبار آکادمی اسکار

به گزارش هنرآنلاین: رقم ۹ میلیون ۸۵۰ هزار بیننده برای نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در حالی در کرونازده‌ترین سال تاریخ سینما رقم خورد که سال گذشته مراسم اسکار ۲۳.۶ میلیون بیننده تلویزیونی داشت. شاید نخستین بار در تاریخ معاصر باشد که این آمار به زیر ۱۰ میلیون نفر سقوط و یک رکورد منفی در کارنامه مدیران آکادمی اسکار ثبت کرده است.

سال گذشته در شرایطی نزدیک ۲۴ میلیون نفر مراسم اهدای جوایز اسکار را تماشا کردند که در یک پدیده تاریخی «انگل» از کره جنوبی جوایز اصلی را برد. همان رقم ۲۳.۶ میلیون بیننده تلویزیونی بدترین آمار تاریخ برای پخش تلویزیونی مراسم اسکار بود و حالا که تعداد بیننده‌ها با نزدیک ۶۰ درصد کاهش به کمتر از ۱۰ میلیون نفر رسیده، یک ضربه بزرگ به اعتبار آکادمی اسکار وارد آمده است.

تعویق زمان اکران بسیاری از فیلم‌های بزرگ هالیوودی و خالی بودن فصل جوایز از نام‌ها و چهره‌های سرشناس، حضور کمتر از ۲۰۰ مهمان در مراسم، نداشتن زرق و برق سال‌های گذشته، انتقال مکان برگزاری مراسم اسکار به یک ایستگاه قطار در لس‌آنجلس و شرکت کردن آنلاین برخی از مهمانان از ترس ویروس کرونا از جمله دلایل افت کیفیت مراسم و کاهش چشمگیر آمار بینندگان تلویزیونی است.

به لطف بسته بودن بسیاری از سینماهای آمریکا در یک سال گذشته، «سرزمین آواره‌ها» در حالی اسکار بهترین فیلم را برد که فقط دو میلیون دلار درآمد از اکران عمومی داشت؛ کم‌فروش‌ترین فیلم برنده اسکار در چند دهه اخیر. ضمن اینکه بیش از ۳۵ درصد مردم آمریکا تا شب پیش از برگزار شدن مراسم اسکار حتی نام «سرزمین آواره‌ها» را نشنیده بودند، چه برسد به تماشای آن در سینماها.

به هم زدن ترتیب اهدای جوایز هم یکی از نکته‌های منفی مراسم امسال اسکار بود. در حالی که هر سال جایزه بهترین فیلم در لحظه آخر اهدا می‌شد، سازمان‌دهندگان مراسم تصمیم گرفتند جایزه بهترین بازیگر مرد را به ردیف آخر ببرند. از آنجا که آنتونی هاپکینز ۸۳ ساله به جای یونین استیشن لس‌آنجلس حدود ۸۰۰۰ کیلومتر دورتر در ولز در رختخواب بود، واکین فینیکس جایزه او را گرفت. بدون سخنرانی پایانی مراسم به ناگهانی‌ترین شکل ممکن پایان یافت و همین هم در سرخورده شدن بینندگان تلویزیونی تاثیر داشت.

کاهش تقریبا ۶۰ درصدی آمار بینندگان تلویزیونی مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ در حالی رقم خورد که امسال دیگر برنامه‌های مشابه هم چنین پدیده‌ای را تجربه کرده بودند؛ ۶۰ درصد کاهش در تعداد بیننده‌های مراسم گلدن گلوب و افت ۵۳ درصدی در آمار بینندگان تلویزیونی مراسم امی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار