هشدار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

با مشاهده علایم سرماخوردگی یا اسهال به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنید

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد در صورت مشاهده هرگونه علایم شبیه سرماخوردگی و یا علایم اسهال جهت بررسی و غربالگری کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه مراجعه کنید و از خود درمانی بپرهیزید.

کد مطلب: ۱۱۸۰۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
با مشاهده علایم سرماخوردگی یا اسهال به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده، با تاکید بر اهمیت خدمات مدافعان سلامت حوزه بهداشت در کنترل و مقابله با کرونا در جامعه، اظهار کرد: خدمات این حوزه، مراجعات بیماران به بیمارستان ها را، به یک دهم کاهش داده است.

وی تصریح کرد: کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان اولین سطح تماس و غربالگری بیماران کرونایی، نقش ارزنده‌ای در جلوگیری از مراجعات متعدد و غیرضروری بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان ها، همچنین ارجاع اصولی آنها دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه شرایط کرونا را در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان مانند سایر مناطق کشور بحرانی خواند و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه علایم شبیه سرماخوردگی و یا علایم اسهال جهت بررسی و غربالگری کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه مراجعه کنند و از خود درمانی بپرهیزند.

حیدرزاده مراجعه به موقع و زود هنگام موارد مشکوک را بسیار مهم خواند و گفت: دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی گاه عوارض بسیار سخت و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی در خاتمه با اشاره بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه افراد جامعه، از مردم خواست تا جایی که امکان دارد می بایست در خانه بمانند و از تردد غیر ضروری در خارج از منزل حتما خودداری کنند. با زدن ماسک و شست و شوی مرتب دست ها و با رعایت موازین بهداشتی از جان خود که امانتی از جانب پروردگار است حفاظت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار