ارائه ۷ هزار فقره خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان

تهران (پانا) - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه ۷ هزار فقره خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره جدید صندوق نوآوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۷ هزار فقره خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، سیاوش ملکی‌فر در سومین رویداد یکشنبه‌های صادراتی که به منظور توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در ارمنستان و همچنین بررسی و معرفی نمایشگاه اختصاصی ارمنستان به شرکت‌های دانش بنیان امروز ۵ اردیبهشت به صورت مجازی با حضور سفیر ایران در ارمنستان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی ایران و رایزن سابق بازرگانی ایران در ارمنستان و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد، بر نقش صندوق نوآوری در صادرات محصولات دانش بنیان تاکید کرد و گفت: خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری مجموعه‌ای از خدمات تجاری‌سازی است که بین ۷۰ تا ۹۰ درصد به‌صورت بلاعوض برای شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود؛ بر این اساس از آذر ۹۷ تا پایان سال گذشته ۷ هزار فقره خدمات توانمندسازی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه خدمات صادراتی صندوق نوآوری در حوزه آموزش و مشاوره، نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، دفاتر صادراتی دائمی، مالکیت فکری و اخذ استانداردهای بین‌المللی و در نهایت پذیرش و اعزام هیات تجاری است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه در زمینه آموزش، شرکت‌ها باید ادبیات حضور در بازارهای صادراتی و برقراری ارتباط با فعالان بازارهای هدف خود را فرا بگیرند، تصریح کرد: به همین منظور صندوق نوآوری و شکوفایی مجموعه خدمات آموزشی چون آموزش داخلی تا به میزان ۱۰ میلیون تومان تا سقف ۷۰ درصد، آموزش در سایر نقاط کشور یا توسط اساتید خارجی به میزان ۲۰ میلیون تومان تا سقف ۷۰ درصد و آموزش شرکتی به میزان ۲۰ میلیون تومان تا سقف ۹۰ درصد از هزینه را در نظر گرفته است.

ملکی‌فر در مورد خدمات دیگر صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی به خدمات اخذ استانداردهای بین‌المللی و هزینه‌های حفاظت از مالکیت فکری اشاره کرد و گفت: برای مالکیت فکری باید شرکت اختراع و لگوی تجاری خود را در کشور مقصد ثبت کند، زیرا حفاظت در قلمرو ملی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در سال گذشته در زمینه حفاظت از مالکیت فکری ۱.۳ میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده است، گفت: در زمینه اخذ استانداردهای صادراتی نیز ۲.۷ میلیارد تومان در سال گذشته به‌صورت بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان خدمات‌رسانی کردیم.

ملکی‌فر در مورد برنامه‌های صندوق نوآوری در زمینه توسعه بازار صادرات محصولات دانش بنیان به ارمنستان نیز گفت: در سال جاری از حضور شرکت‌های دانش بنیان در قالب پاویون در نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان حمایت خواهیم کرد. همچنین از حضور مستقل شرکت‌های دانش بنیان در چهار نمایشگاه صنعت، ساختمان، اکسپو و دیجیتک ارمنستان نیز به‌صورت بلاعوض حمایت می‌کنیم.

وی در پایان در مورد نمایشگاه دائمی ایران در ارمنستان نیز یادآور شد: در سال گذشته یک هیات تجاری متشکل از ۳۰ شرکت دانش بنیان به سرپرستی رئیس صندوق نوآوری به ارمنستان اعزام شدند و نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی ایران در ایروان افتتاح شد.

حمیدرضا آملی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی ایران نیز در رویداد کلینیک مدیریت صادرات دانش بنیان به رونق کسب و کارها با برگزاری نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه موجب رونق کسب و کار و توسعه صادرات می‌شود. سال ۱۴۰۰ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی خواهد بود، به‌طوری‌که برگزاری ۸۴ نمایشگاه برای تهران در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه اختصاصی ارمنستان می‌تواند بسیاری از توقعات صادراتی ما به ارمنستان را پاسخگو باشد که شامل پاویون‌های مختلف در حوزه‌هایی چون مواد غذایی، نفت و گاز و فنی و مهندسی خواهد بود. همزمان با نمایشگاه نشست‌های تخصصی با تجار و افراد تصمیم‌گیر در ارمنستان برگزار خواهد شد و بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌ها نیز در این نمایشگاه برای توسعه و رونق صادرات حضور خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار