استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان عنوان کرد:

تشدید نظارت بر اجرای الزامات طرح محدودیت‌های هوشمند

رشت ( پانا) - استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با تصریح اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی در استان، تا میزان مطلوب فاصله دارد، بر لزوم تشدید نظارت بر اجرای الزامات طرح محدودیت‌های هوشمند و همچنین تبیین دستورالعمل‌های کرونایی متناسب با فصل زراعی برای کشاورزان، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت بر اجرای الزامات طرح محدودیت‌های هوشمند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته روند رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، صعودی است اما به میزان مطلوب نرسیده، اظهار کرد: متوسط رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور، 61 درصد و این میزان، در استان گیلان کمتر از ۵۵ درصد است که باید میزان اطلاع رسانی ها در این خصوص بیشتر شود.

وی با یادآوری این نکته که مطابق اظهار نظر کارشناسی پزشکان، رعایت الزامات بهداشتی و فاصله اجتماعی جدی ترین راه مقابله با بیماری کووید 19 است، ادامه داد: ضمن قدردانی از همکاری های مردم آگاه و همراه گیلان از آنان می‌خواهم مراعات پروتکل‌ها را مورد توجه بیشتری قرار دهند تا از این دوره بیماری نیز عبور کنیم.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با بیان اینکه میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی ها و نانوایی ها حدود 50 درصد و نگران کننده است، افزود: انتظار دارم نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذیربط در اجرای توصیه ها توسط کسب‌وکارها به‌ویژه رعایت جدی دستورالعمل ها در این مراکز، با جدیت افزایش یابد و ضمن پیگیری و تشدید، با متخلفان برخورد جدی شود.

وی همچنین بر لزوم نظارت بیشتر تیم های بازرسی بر اجرای الزامات طرح محدودیت های هوشمند در مراکز دولتی و غیردولتی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تأکید و تصریح کرد: به‌طور قطع با رعایت دقیق الزامات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و نظارت دقیق بر اجرای محدودیت ها، وضعیت بیماری تحت کنترل قرار می‌گیرد و با تغییر رنگ بندی ها، گشایش ها نیز محقق می شود.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توسط مراجعه کنندگان به ادارات و بانک ها تأکید کرد.

وی با اشاره به کاهش سیر صعودی مبتلایان نسبت به اوایل هفته گذشته و ضرورت تلاش برای استمرار این روند افزود: دانشگاه علوم پزشکی، روند رهگیری بیماران کرونایی را استمرار ببخشد تا از این طریق بیمار در مراحل اولیه ابتلا مورد تشخیص، تحت کنترل، ایزوله و قرنطینه قرار بگیرند.

زارع به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مراسم ماه رمضان گفت: مقرر شد مراسم شب‌های قدر و احیاء در ماه رمضان و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود و در شهرهای قرمز و نارنجی حتما مراسم شب‌های احیاء و نمازها باید در فضای باز برگزار شود ضمن آنکه مدت مجاز برگزاری این مراسم حداکثر دو ساعت و برای نمازها نیم ساعت است.

وی ادامه داد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ شب نیز فقط در شب‌های قدر برداشته می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به آغاز فعالیت های کشاورزان در فصل زراعی جاری متناسب با رعایت دستورالعمل های ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اضافه کرد: فعالیت مراکز عرضه لوازم یدکی ماشین آلات کشاورزی و تعمیرات، سموم دفع آفات و اقلام مرتبط با این حوزه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

استاندار گیلان همچنین با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه و عروج مجاهد گیلانی سردار محمدعلی حق بین و درگذشت رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو رشت، دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و از تلاش های این مجموعه در اجرای تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونای استان طی 14 ماه گذشته همگام با کادر درمان و اعضای ستاد، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار