جن ساکی: رویکرد واشنگتن برای بازگشت به برجام تغییر نمی‌کند

تهران (پانا) - سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد سفر روزهای آتی مقامات اسرائیل به واشنگتن، باعث تغییر رویکرد آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای موسوم به برجام نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جن ساکی: رویکرد واشنگتن برای بازگشت به برجام تغییر نمی‌کند

به گزارش العالم از آسوشیتدپرس، در کنفرانس خبری در کاخ سفید یک خبرنگار پرسید که در روزهای آینده یک هیئت بلندپایه اسرائیلی به واشنگتن سفر می‌کند تا بر مخالفت خود با بازگشت آمریکا به برجام تاکید کند، آیا این باعث خواهد شد آمریکا نسبت به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران تغییر عقیده دهد؟ جن ساکی در پاسخ گفت: «خیر.»

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: اما این را می‌توانم بگویم، اولا این گفت‌وگوها یا مذاکرات در جریان است، البته این مذاکرات غیرمستقیم است که یک ظرفیت بالقوه در مسیر دیپلماتیک برای توافق هسته‌ای است. ما از آغاز می‌دانستیم که با چالش روبرو خواهد بود و ما همه طرف‌ها را به تداوم مذاکره تشویق می‌کنیم.

جن ساکی تصریح کرد: در رابطه با اسرائیل باید بگویم، ما آنها را به عنوان شریک کلیدی در جریان مذاکرات و مقاصدمان قرار داده‌ایم و در سفرهای آتی و در آینده هم به این کار ادامه خواهیم داد.

قرار است «مئیر بن شبت»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، «تمیر هیمن» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «یوسی کوهن» رئیس موساد هفته آینده برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود درخصوص ایران عازم واشنگتن شوند.

نتانیاهو روز پنجشنبه با این مقامات با حضور «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم برای هماهنگی سیاست‌هایی که قرار است در واشنگتن ارائه شود، نشستی برگزار کرد.

دومین دور مذاکرات هسته‌ای کمیسیون مشترک برجام برای احیای این توافق روز سه‌شنبه پایان یافت و قرار است دور جدید مذاکرات در هفته جاری برگزار شود، اما تاریخ دقیق آن اعلام نشده است. پیشرفت در این مذاکرات را مقامات اتحادیه اروپا نیز تأیید کرده‌اند اما در عین حال اذعان دارند که مسیر ساده‌ای در پیش نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار