رئیس کل دادگستری استان زنجان اعلام کرد:

افزایش53درصدی بازدید قضات از زندان در راستای بررسی مشکلات زندان و زندانیان در سال 99

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان، در جلسه هیئت ماده 27 دستوالعمل ساماندهی امور زندانیان استان خبر داد برابر گزارش مدیر کل زندانهای استان در خصوص توفیقات و کسب رتبه های برتر در برخی از حوزه ها که این امر نشان از اهتمام و جدیت همکاران قضایی و مسئولان زندان هاست که این موفقیت ها حاصل کار جهادی و انقلابی است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش53درصدی بازدید قضات از زندان در راستای بررسی مشکلات زندان و زندانیان در سال 99

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه برابر گزارش و اعلام سازمان زندانهای استان زنجان در بازدید مسئولان دادگستری و قضات از زندانهای استان در سال 99 رشد 53 درصدی نسبت به سال 98 داشته که این امر در شرایط کرونایی و محدودیتهای که برای رعایت فاصله اجتماعی شده بود بدست آمده که همین جا از همه قضات و مدیر کل زندانها و همکارانشان برای کسب این موفقیت تشکر می کنم.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل این جلسه آن هم در زندان با حضور معاونان دادگستری، دادستان مرکز استان و معاونان، رئیس کل محاکم زنجان و معاونین و مسئولان زندانها در خصوص اجرای دقیق و سریع بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط قبل از فرا رسیدن شب های قدر است که با اجرای دقیق این بخشنامه امیدواریم تعداد قابل توجهی از زندانیان از فیوضات این شبهای عزیز بهره مند شوند.

صادقی نیارکی اظهار کرد: سازمان زندانها در سال 99 یک کار مبارکی تحت عنوان طرح پایش زندانها اجرا کرد که در این راستا 20 هزار زندانی واجد شرایط در کشور آزاد شدند و با توجه به آثار و برکات این طرح، سال 1400 نیز این طرح ادامه دارد که گام اول پر کردن کار برگهای زندانیان است که توسط اداره زندانها تکمیل و به نظر قاضی پرونده می رسد که اگر پذیرفته شد زندانی آزاد می شود، اگر پذیرفته نشد دیدار چهره به چهره قاضی پرونده با زندانی برای بررسی پرونده انجام و نتیجه اعلام شود.

وی با بیان اینکه مقصود از آزادی قابل توجهی از زندانیان به این معنی نیست که افراد شرور و آدم ربا و جرایم عمد آزاد شوند، بلکه مقصود از آن این است که زندانیان جرایم غیر عمد مالی و واجد شرایط بخشنامه آزاد شوند چرا که آزادی افراد غیر واجد شرایط برای جامعه ایجاد مزاحمت می کند.

رئیس کل دادگستری استان موضوع اشتغال زندانیان را از برنامه های مهم و جدی استان برشمرد و گفت: تحقق اشتغال 80 درصدی زندانیان مد نظر و اولویت ما است که با اجرای این کار برکات زیادی برای زندانیان و معیشت خانواده زندانیان خواهد داشت.

عالیترین مقام قضایی استان خاطر نشان کرد: برابر گزارش سازمان زندانها در سال 99 ورودی به زندان محکومان صرفا مالی شوراهای حل اختلاف استان 62 در صد کاهش داشته که اقدامی بسیار ازشمند و قابل تقدیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار