در راستای ارتقا سطح دانش مشاوران و روانشناسان در مدرسه

برگزاری دوره آنلاین شخصیت شناسی برای مشاوران مدرسه منطقه 4

تهران(پانا)- کارشناسی مشاوره منطقه ۴ شهر تهران اقدام به برگزاری دوره توانمندسازی مشاوران با موضوع شخصیت شناسی (تیپ های شخصیتی اینیاگرام) بصورت آنلاین کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آنلاین شخصیت شناسی برای مشاوران مدرسه منطقه 4

زهرا اصغر پور؛ کارشناس مشاوره منطقه ۴ از کارگاه توانمندسازی مشاوران و اعضای تخصصی هسته مشاوره منطقه ۴ خبر داد و گفت: با اجرای هدف توانمند سازی مشاوران و اعضای تخصصی هسته مشاوره این وبینار توسط سرگروه مشاوره منطقه، فریده امینی با موضوع شخصیت شناسی (تیپ های شخصیتی اینیاگرام ) برگزار شد.

اصغر پور با اشاره به اینکه سطح ارتقا دانش مشاوران و روانشناسان در مدرسه یکی از اهداف و سیاست های معاونت پرورشی است، بیان کرد: آموزش آنلاین برای مشاوران و روانشناسان در مدارس می تواند به بهبود و پیشگیری سلامت روان دانش آموزان کمک شایانی باشد.

کارشناس مشاوره منطقه 4 در توضیح کارگاه تیپ شناسی شخصیت اینیاگرام گفت: این واژه‌ای یونانی‌ است، تشکیل شده از دو بخش اینیا به معنای نُه، و گرام به معنای وجه، مدل و شکل. اینیاگرام نُه‌وجهیِ شخصیت است. طرحی‌ است که به تبیین نُه مدل ارتباطی انسان‌ها می‌پردازد. در تیپ شناسی شخصیتی اینیاگرام نُه تیپ شخصیتی معرفی می‌شود، که هر یک از آن‌ها انگیزه‌ها، ارزش‌ها، تمایلات و ترس‌های خاص خودشان را دارند.

اصغر پور در ادامه افزود: هیچ‌یک از تیپ‌های شخصیتی اینیا گرام، نسبت به تیپ‌های دیگر برتری ندارد، و هرکدام از تیپ‌های شخصیتی اینیاگرام، نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خود را دارند، که با شناخت آن‌ها می‌توانیم رابطه‌ای بهتر با خود و با دیگران برقرار کنیم. شخصیت شناسی اینیاگرام دانشی‌ است باستانی که در چند دهه‌ اخیر با دگرگونی و تحولی بنیادین، در قامتی تازه پا به عرصه‌ علوم انسانی گذاشته است. اینیاگرام بسیار مورد توجه روانشناسان قرار گرفت و با توصیف ویژگی‌های شخصیتی هر تیپ، بر اساس طبقه‌بندی‌های روانشناسی، برای هر تیپ شخصیتی، ویژگی‌های روان‌شناختی منحصربه‌فردی معرفی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این دوره در دو جلسه برنامه ریزی شده افزود: جلسه اول به چهار تیپ شخصیتی آموزش داده شد و در جلسه دوم به ادامه مباحث و جمع بندی در این کارگاه پرداخته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار