‎واکسن کرونا به تعداد کادر درمان و گروه های الویت دار وارد گلستان شد

گلستان(پانا)-تا کنون بیست و دو هزار و نهصد دُز واکسن کرونا وارد گلستان شده است که با این تعداد، واکسیناسیون کادر درمان و بخشی از گروه‌های اولویت‌دار دیگر به اتمام می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
‎واکسن کرونا به تعداد کادر درمان و گروه های الویت دار وارد گلستان شد

به گزارش ایسنا؛ دکتر عبدالرضا فاضل ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۷نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد فوتی با تست مثبت کرونا و یک مورد مرگ مشکوک به کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته متوسط بستری روزانه در استان بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ بیمار بود اماروز گذشته شمار بیماران بستری جدید به ۱۶۰ نفر رسید.

فاضل با اشاره به اینکه شاخص بستری در استان به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴.۴۲ است، گفت: بدترین شهرهای استان از نظرشاخص بستری گرگان، کردکوی و مینودشت با شاخص ۷ و بندرگز با شاخص ۱۹ هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرایط بحرانی در بیمارستان‌ها نداریم و فقط در یکی دو شهر کمی مشکل وجود داشت که آن هم با تدابیراندیشیده شده برطرف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه اگر شمار بیماران بستری به هزار نفر برسد، اوضاع نگران‌کننده می‌شود،خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

فاضل در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تا روز گذشته ۹۹۰۰ دُز واکسن کرونا وارد استان شده بود، گفت: ۹۱۸۷مورد تزریق انجام شده که بیشترین آنها برای کادر درمانی بیمارستان‌ها با تعداد ۵۲۸۷ نفر، کادر مراکز منتخب بهداشت با تعداد ۱۷۶۰نفر، بیماران خاص با تعداد ۵۸۱ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ۱۳ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان شد که با این تعداد می‌توان واکسیناسیون کادر درمانی و بخشی ازگروه‌های اولویت‌دار دیگر را به اتمام رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار