اجرای سند خودارزیابی سمن‌های محیط زیستی در کشور

تهران (پانا) - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت سند خودارزیابی سمن‌های محیط‌ زیستی گامی برای توانمندکردن و استاندارد سازی فعالیت آنان است. این برنامه با مشارکت سازمان حفاظت محیط‌ زیست، ادارات کل و اعضای شبکه ملی سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور در ۳۱ استان کشور در دست اجراست.

کد مطلب: ۱۱۷۸۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سند خودارزیابی سمن‌های محیط زیستی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ژیلا مهدی آقایی سند خود ارزیابی را یک راهنما برای موسسان و اعضای سمن‌ها ذکر و اظهارکرد: با این سند، سمن‌ها می‌توانند ساختار، ارتباطات، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را برای حفاظت از محیط زیست سرزمین استانداردسازی کنند. معرفی هر معیار خودارزیابی توسط اساتید با تجربه که با سازوکار فعالیت سمن ها آشنا هستند صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سمن‌ها با مشارکت در این دوره توان‌افزایی ضمن آشنایی با معیارهای ارزیابی، می‌توانند چالش‌های خود را شناسایی کنند و توانمندی‌های سمن خود را ارتقا دهند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این طرح با تسهیل‌گری و پشتیبانی معاونت آموزش و پژوهش ودفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و حضور فعال شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیست و منابع‌طبیعی کشور از اسفندماه سال ۹۹ آغاز شده است.

وی توضیح داد: برای آنکه طرح توان‌افزایی سمن‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌ زیست و منابع‌ طبیعی کلیه استان‌های کشور را در بر بگیرد چهار دبیرخانه در ادارات کل محیط‌ زیست استان‌های معین کرمان، بوشهر، قزوین و مشهد تشکیل شده است.

آقایی در ادامه گفت: در هر منطقه معین ۱۴ کارگاه مشتمل بر معرفی پروژه و کارگاه‌های توان افزایی برای خود ارزیابی برپا و در هر استان همین کارگاه‌ها با همراهی نمایندگانی از سمن‌های استانی برگزار می‌شود.

سند خود ارزیابی، در فرایندی مشارکتی با تلاش سمن‌های محیط‌ زیست و منابع طبیعی کشور و تسهیلگری دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، در زمان بیش از پنج سال تدوین و بارها قبل از تأیید به نظر سنجی گذاشته شده است. تیم اجرایی این پروژه که از یک سمن هستند، از هر استان تعدادی سمن همکار را با همکاری دبیران استانی شبکه ملی و ادارات کل محیط زیست انتخاب کرده و به صورت مشارکتی به اجرا گذارده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار