معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان،

تهویه هوا در کاهش انتشار کرونا موثر است

انجام ۵۸ هزار نمونه از افراد مشکوک به کرونا در گیلان

رشت ( پانا) -  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت از پنجم اسفند ۹۹ تا ۲۶ فروردین ماه سالجاری تعداد ۵۸ هزار نمونه از افراد مشکوک به کووید ۱۹گرفته شده که از این تعداد ۱۹ هزارو ۹۵۵ نمونه تستPCR و تعداد ۳۸ هزارو ۷۱ نمونه رپید تست انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۸۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تهویه هوا در کاهش انتشار کرونا موثر است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده امروز در جلسه کمیته فنی مدیریت بیماری کرونا که بصورت وبیناری با مدیران شبکه های بهدشت و درمان شهرسنتانهای تابعه استان برگزار شد، بر نقش و اهمیت برقراری تهویه مناسب در مراکز منتخب کووید -۱۹ تاکید و اظهار کرد: تأمین هوای تازه از طریق سیستم های تهویه (در صورت باز نبودن پنجره ها) به کاهش آلودگی و عفونت ها کمک می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در فضاهای مشترک، از جریان هوای مطبوع ایجاد شده توسط سیستم های تهویه قوی و یا هوای جاری از طریق پنجره ها استفاده شود تا احتمال آلودگی افراد سالم که ممکن است با افراد بیمار یا مشکوک مواجه شوند، کاهش یابد.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه باید با حمایت همه جانبه درون و برون سازمانی خدمت رسانی به شکلی ارائه شود که از ارجاع بیماران مبتلا به کووید -۱۹ به مراکز درمانی جلوگیری شود خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های غربالگری در حوزه بهداشت مهمترین راهکار در شناسایی زودهنگام بیماران و جلوگیری از انتقال به مراکز درمانی است.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته نقش موثری در بیماریابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی دارند اظهار کرد: باید این مراکز به صورت فعالانه عمل کرده و با گسترش برنامه های تبلیغاتی، فعالیت این مراکز به مردم اطلاع رسانی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به همشهریان در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته، از همه مدیران شبکه های بهداشت و درمان سطح استان خواستند نظارت ویژه بر نحوه ارائه خدمات در این مراکز را داشته باشند.

حیدرزاده با بیان اینکه جداسازی بیماران کرونایی از شیوع بیشتر جلوگیری می‌کند تصریح کرد: رعایت اصول جداسازی و تریاژ بیماران سرپایی و یا بیماران بستری شده پس از ترخیص به مدت دو هفته از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری می کند.

وی بر اهمیت اجرای برنامه بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هدفمند و هوشمند مبتلایان، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جهت کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹و حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف مهم ردیابی کاهش میزان تماس مؤثر در جامعه هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار