اعمال دقیق محدودیت های کرونایی در خراسان شمالی

بجنورد(پانا) -استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی باید ۱۰۰ درصد اعمال شود، خاطرنشان کرد: اگرچه برگزاری مراسمات عروسی در ماه رمضان کاهش یافته است ، ولی فرمانداران وظیفه دارند همچنان نظارت و بازرسی ها را به شکل دقیق اجرا کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اعمال دقیق  محدودیت های  کرونایی در خراسان شمالی

محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس اظهار داشت: در این سناریو علاوه بر پیش بینی تمامی کمبودها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، باید راهکارها و پیشنهاد ها با شرح وظایف دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شود،تا استان توان مقابله با بدترین وضعیت کرونایی را داشته باشد.

شجاعی با اشاره به چگونگی برگزاری آیین های ماه رمضان تصریح کرد: جدای از مصوبات ستاد ملی کرونا برای چگونگی برگزاری آیین ماه رمضان، باید ستاد استانی کرونا با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری ائمه مساجد، چگونگی برگزاری آیین های ماه رمضان را با توجه به رنگ بندی هر شهر به طور دقیق مشخص کند.
آگاهی بخشی کرونایی رسانه ها
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و همراهی مردم در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه تمامی رسانه های کشور در پوشش اخبار کرونایی وارد فضای یاس شده اند به گونه ای که بارها در اخبار خود از وضعیت سیاه کرونایی نام می برند.
شجاعی اظهار داشت: این درحالی است که این نوع رنگ بندی ( سیاه ) در فهرست رنگ بندی کرونا وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود ندارد.
وی افزود: در حقیقت رسانه ها باید با انسجام اجتماعی و تزریق امید به جامعه در شرایط سخت کرونایی، مردم را به سمت همراهی با مسوولان مقابله با کرونا و شکست این ویروس هدایت کنند.
استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ شیوع ویروس کرونا را با شناسایی یک بیمار کووید۱۹ تجربه کرد، تا اواسط بهمن ماه سال گذشته سه فاز از این ویروس را پشت سر گذاشت و به رنگ آبی و زرد کرونایی رسید که با افزایش عادی انگاری در خرید و دید و بازدیدهای نوروزی و آیین جشن و عروسی و دورهمی بار دیگر اواسط فروردین ماه سال جاری وارد فاز چهارم ویروس کرونا شد به طوری که هم اکنون ۴۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار دارند و از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون ۲۸ بیمار کووید ۱۹ در این استان جان باختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار