برنامه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری؛

4 وزیر به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند

طرح اصلاح قانون انتخابات و تفکیک استان سیستان و بلوچستان امروز بررسی می‌شود/ بررسی طرح ساماندهی خودرو و وضعیت تولید واکسن کرونا و نحوه طراحی سوالات کنکور در دستورکار نمایندگان قرار دارد

تهران (پانا) - طبق اعلام برنامه‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، در هفته جاری وزرای امور خارجه، نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حضور پیدا خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
4 وزیر به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند

طبق برنامه‌های اعلام شده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی در هفته جاری علاوه بر بررسی گزارش حادثه نطنز از وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوال ۶ نماینده دعوت کرده است.

اعضای این کمیسیون که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (30 و 31 فروردین) تشکیل جلسه خواهند داد، در روز دوشنبه ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات، به استماع گزارش رئیس هیات اعزامی به تاسیسات هسته‌ای نطنز برای بررسی ابعاد حادثه اخیر می‌پردازند.

این کمیسیون همچنین روز سه‌شنبه 31 فروردین از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوالات 6 نماینده به ترتیب محمد سرگزی نماینده زابل، علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم، علی آذری نماینده قوچان، علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلیمان و فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین دعوت کرده است.

کمیسیون امور داخلی و شوراها/ بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات و تفکیک استان سیستان و بلوچستان

امروز قرار است در این کمیسیون، طرح تفکیک استان سیستان و بلچستان با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بررسی ‌شود. فردا یکشنبه 29 فروردین بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌ها در دستور کار کمیسیون امور داخلی و شوراها قرار دارد. همچنین اعضای این کمیسیون طرح‌های اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها را نیز بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه 30 فرودین از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید می‌کنند و برای روز سه‌شنبه 31 فروردین ارائه گزارش و بررسی آخرین اقدامات به عمل آمده درخصوص اسناد آمایش استانی توسط مرکز پژوهش‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور را در دستور کار دارند.

کمیسیون فرهنگی/ بررسی طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اما در روز یکشنبه ضمن بررسی اخبار فرهنگی، در حوزه وظایف و ماموریت‌های کمیسیون در تحقق شعار سال و درباره ساختار نهایی کمیته‌های تخصصی بحث و بررسی خواهند داشت و در همین روز نشست هیات رئیسه کمیسیون نیز برگزار خواهد شد.

کمیسیون فرهنگی در روز دوشنبه اهداف و اولویت‌های کاری کمیسیون در سال ۱۴۰۰ را بررسی خواهد کرد و در روز سه‌شنبه طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون را مورد بررسی قرار خواهد داد. کمیته تربیت‌بدنی و جوانان این کمیسیون نیز روز دوشنبه هفته جاری طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون آموزش مجلس/ حضور وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان

بررسی تقاضای اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان در مورد نحوه اجرای طرح آمایش دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ بررسی طرح الزام سازمان سنجش آموزش کشور به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفا از متن کتاب‌های رسمی آموزش و پرورش؛ بررسی تقاضای اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان در مورد مشکل عدم احتساب فاصله خدمتی کارآموزان دانشسراها و دعوت از وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان و محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم از جمله مهترین برنامه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه هفته جاری است.

کمیسیون صنایع و معادن/ بررسی طرح ساماندهی خودرو

طبق دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، فردا یکشنبه، اعضای این کمیسیون به بررسی طرح ساماندهی خودرو با حضور مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌پردازند.

بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران نیز دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز دوشنبه 30 فروردین خواهد بود.

کمیسیون بهداشت/ بررسی تولید واکسن کرونا و حضور وزیر کار برای پاسخگویی به نمایندگان

اعضای کمیسیون بهداشت مجلس اما در روز یکشنبه از موسسه برکت به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا بازدید خواهند کرد و در روز دوشنبه، داروهای موثر در درمان بیماری کرونا با حضور معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دبیر علمی ستاد کرونا، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

همچنین اعضای این کمیسیون در همین روز از شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در جهت تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدائی‌ها) بازدید خواهند داشت.

در روز سه‌شنبه نیز اعضای کمیسیون بهداشت ضمن بررسی‌ طرح‌های حمایت از خیرین سلامت، حمایت از خیرین و تشویق و حمایت از خیرین؛ از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سئوالات جلال محمود زاده نماینده مهاباد، قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان، رسول فرخی نماینده لاهیجان، علی علیزاده نماینده مراغه، علی اکبر علیزاده نماینده دامغان، کمال حسین پور نماینده پیرانشهر، جلیل مختار نماینده آبادان، ولی اسماعیلی نماینده گرمی، صدیف بدری نماینده اردبیل و هاجر چنارانی نماینده نیشابور دعوت کرده‌اند.

کمیسیون عمران/ وزیر نیرو به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در نشست رو یک‌شنبه 29 فروردین ادامه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها را در دستور کار خود دارد.

همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو روز دوشنبه 30 فروردین برای پاسخگویی به سوالات پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان، محمد کعب عمیر نماینده شوش، رضا آریان‌پور نماینده مینودشت،کالیکش و کلاله و مراوه تپه، محسن فتحی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران، جعفر قادری نماینده شیراز، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز، حبیب‌اله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون، محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت و رومشگان، کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شود.

کمیسیون انرژی/ انتخاب اعضای کمیسیون برای بررسی طرح تشکل دو وزارت‌خانه

نمایندگان عضو این کمیسیون روز یکشنبه طرح‌ها و لوایح فرعی ارجاعی به کمیسیون را بررسی خواهند کرد. همچنین روز دوشنبه به بررسی موانع و مشکلات تأمین برق کشور در تابستان سال جاری خواهند پرداخت.

در روز سه‌شنبه نیز انتخاب ۷ نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارتخانه‌های «انرژی» و «آب و محیط زیست» در دستور کار کمیسیون انرژی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار