پیگیری وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکل بازنشستگی نیروهای دانشسرایی دارای فاصله خدمتی

شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه با نزدیک شدن به امتحانات پایانی و کنکور، برداشت محصول نهایی نزدیک می شود، گفت بخش زیادی از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی ندارند و با این شرایط در کشور ایران بحث توسعه زیرساخت های اینترنتی به خوبی اتفاق افتاد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکل بازنشستگی نیروهای دانشسرایی دارای فاصله خدمتی

فرهاد اسماعیلی در دوازدهمین نشست برخط با روسا و شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش سراسر استان اظهار کرد: از اولویت‌های اصلی و اقدامات لازم برای آموزش‌های پس از دوران کرونا که سازمان یونسکو نیز به آن اشاره کرده است. یکی شناسایی فعال کودکانی که از امکانات آموزشی بهره‌مند نیستند و دیگری شناسایی موانع پیش‌روی دانش‌آموزان برای بازگشت به مدرسه است.

اسماعیلی ادامه داد: در خصوص موضوع بازنشستگی که برای نیروهای دانشسرایی به دلیل فاصله خدمت به هیچ وجه آموزش و پرورش و شخص وزیر یا معاونان وی نقشی نداشته‌اند و این رای مربوط به دیوان عدالت اداری است و وزیر آموزش و پرورش به جد پیگیر ماجرا هستند تا به هر نحوی شده این مساله را حل و فصل کنند.

وی با تاکید بر اینکه بحث انتخابات نشانگر قدرت دموکراسی کشور ما است و نیروهای فعلی با قوت و قدرت به کارشان ادامه دهند، افزود: ما فرهنگیان باید در انتخابات نقش فعال و موثری را ایفا کنیم و ادارات را سیاست زده نکنیم، زیرا که در بقای افراد در مناصب سیاسی کیفیت نسبت به کمیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی انجام شده است که باید به مردم بازگو شود تا زمینه مشارکت عمومی در انتخابات فراهم شود و اعتماد مردم به انتخابات از بین نرود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: پایان فروردین ماه، پایان سال مالی است و در این زمینه نیاز به یک حرکت جمعی و متحدانه برای بستن پرونده‌های مالی داریم.

​محسن کلاری اضافه کرد: در رابطه با نیروی انسانی و کمبودهای پیش‌رو نیز باید گفت نقص‌هایی در این زمینه وجود دارد که مثل سنوات قبل باید این مساله مدیریت شود تا هیچ کلاسی از وجود معلم بی بهره نشود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: فارس امسال میزبان همایش هویت کودکان ایران اسلامی است که انتظار است با توجه به ظرفیت هایی که در بین معلمان و همکاران اداری وجود دارد زمینه مشارکت گسترده و همه جانبه در این همایش فراهم شود.

محمد فیاض پور ادامه داد: تا پایان 31 اردیبهشت ماه آموزش مجازی به دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد و این انتظار وجود دارد که روسای آموزش و پرورش با دقت نظر لازم نسبت به آموزش مناسب و یادگیری همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف دقت نظر کافی داشته باشند.

فیاض پور با اشاره به اینکه در حوزه ابتدایی آزمون کمی و حضوری نداریم افزود: همه آزمون‌های شش پایه ابتدایی به صورت مجازی و کیفی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز گفت: براساس آمارهای معاون آموزشی یونسکو در دنیا ۱۰۷ کشور جهان در شرایط کرونایی آموزش حضوری را دنبال می‌کنند و ۳۰ کشور جهان مدارس خود را به کلی تعطیل کرده اند و ۷۰ کشور جهان به صورت مجازی و حضوری یعنی ترکیبی فعالیت آموزشی خود را دنبال می کنند که کشور ایران نیز در زمره این ۷۰ کشور قرار داشت.

​معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس بیان کرد: امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد و در زمینه اینکه سوالات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی یا منطقه‌ای یا مدرسه‌ای باشد اختیار به ستاد استانی برگزاری امتحانات داده شده است که به زودی برنامه آن توسط ستاد استانی تنظیم و ابلاغ خواهد شد.

قانونی ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری است و دروس شایستگی‌های پایه فنی و شایستگی‌های غیرفنی در صورتی که امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری نباشد تصمیم بر عهده شورای مدرسه خواهد بود و آزمون‌های پایانی دروس شایستگی‌های فنی الزاما باید حضوری برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری آموزش و پرورش استان فارس در تمامی همایش‌ها خوش درخشیده‌اند و پیشتاز بوده‌اند گفت: در جشنواره ملی معلمان هنرمند تاکنون ۲۸ هزار اثر به دست ما رسیده است که فارس پیشتاز در ارایه آثار بوده بوده است.
جهانبخش بانشی اظهار کرد: آموزش و پرورش فارس در بحث برگزاری مسابقات قران فارس بسیار خوش درخشید و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و همت همکاران در سراسر استان این مسابقات برگزار شد و در مرحله استان نیز آثار در حال داوریست که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار