با حضور وزیر آموش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد؛

نشست صمیمانه جمعی از خیّرین مدرسه‌ساز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

تهران (پانا) - نشست صمیمانه جمعی از خیّرین مدرسه‌ساز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست صمیمانه جمعی از خیّرین مدرسه‌ساز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نشست صمیمانه جمعی از خیّرین مدرسه‌ساز با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش و مهراله‌ رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه برگزارشد.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌سازکشور با تشکر از سازمان برنامه وبودجه گفت: با تامین اعتباری که سال گذشته صورت‌گرفت 40 هزار کلاس درس نیمه‌تمام به ثمر رسید که این کار بزرگ با همکاری شما و سازمان نوسازی مدارس انجام شد و نشان داد خیّرین در این شرایط و با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط متاثر ازشیوع کرونا پای کار آمدند.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن امکانات تحصیلی برای فرزندان این کشور اظهار کرد: میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز رشد چشمگیری داشته است و در کنار آن با همت و حمایت صورت گرفته مدارسی که چندین سال نیمه کاره رها شده بود به ثمر رسید و انشاالله امسال هم این روند ادامه یابد.

رئیس جامعه خیّرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه علاوه بر 40 هزار کلاس ساماندهی و تکمیل شده، 6355 کلاس درس دیگر نیز با مشارکت خیرین ساخته شده است، از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که در این شرایط زودتر تامین اعتبار پروژه های مدرسه‌سازی صورت گیرد تا وقفه ای در جریان تکمیل پروژه های نیمه تمام بوجود نیاید.

اکبر ابراهیمی عضو هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه‌ساز با یادآوری خشت گذاری مدرسه استثنایی شهید حاج قاسم سلیمانی فشافویه در 20 بهمن 1398 که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: آن‌ر‌وز در بزرگداشت روح بلند شهید سلیمانی 22 مدرسه و 22 مسکن و 22 میلیارد تومان تعهد کردم، اما خداراشاکرم از این اعداد فراتر رفت و تعهد ما به 56 مدرسه و 110 مسکن رسید.

ابراهیمی به ساخت مدرسه در روستای گواتامک سیستان وبلوچستان در راستای حذف مدارس کانکسی مناطق محروم نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمرکز و اولویت ویژه‌ای در تامین آب سالم و سرویس های بهداشتی مدارس است که تاکنون بیش از 80 مدرسه کانکسی را در دست ساخت و جایگزینی داریم و در این راستا تلاش خود را به کار میگیریم.

کاظم قلم‌چی عضو هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه ساز با بیان اینکه اعتماد مردم به جامعه خیرین سرمایه ارزشمندی است گفت: بانک جهانی در سال 2017 در کتابی که منتشر کرد به تاثیر اموزش در توسعه همه جانبه پرداخته بود که نشان دهنده اهمیت و اثرگذاری حوزه آموزش و پرورش در پیشرفته و توسعه ملت‌هاست.

وی تصریح کرد: در این شرایط علیرغ تمام محدودیت ها مدرسه‌سازی و مشارکت مردم افزایش یافته است و امروزز نیز گردهم آمده ایم تا این ماموریت مهم را یادآوری کنم که تحقق اهداف آن نیازمند هم افزایی وهمکاری ماست.

شاه حسینی نائب رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز نیز از رئیس برنامه و بودجه که در شرایط جنگ اقتصادی تلاش می‌کند تا پروژه ای دچار متوقف نشود قدردانی کرد.

صباغیان خیّر مدرسه‌ساز با تاکید بر مدرسه یاری در کنار مدرسه سازی به مسائل و مشکلات جاری مدارس اشاره کرد و گفت: خیرین عزیز در این حوزه نیز می توانند ورود کنند و کمک های خوبی به آموزش و پرورش و اداره مدرسه داشته باشند.

وی همجنین از مسئولین خواست تا به منظور مشارکت بیشتر در ساخت مدارس تسهیلات کم بهره را جهت مدرسه سازی خیرین فراهم کنند و موضوع مالیات نیز تسهیل شود.

اویسی قرن خیرمدرسه ساز گفت: توسعه و ارتقای مسائل و موضوعات آموزشی نیازمند پشتیبانی و همیاری همه جانبه خیرین و مسئولین است.

زهرا گیتی‌نژاد رئیس موسسه خیریه مهرگیتی نیز با اشاره به ساخت 3000کلاس درس درقالب 540 مدرسه با مشارکت موسسه خیریه مهرگیتی که در واقع ثمره نیکوکاری مردم و اعتماد به موسسه است گفت سرمایه اصلی ما همین اعتماد و پشتوانه مردمی است که امیدواریم بتوانیم تبعیض در مساله آموزش را ازبین ببریم.

وی به تعامل خوب سازمان نوسازی مدارس کشور با جامعه خیرین اشاره کرد و گفت: با نگاه مثبت دکتر رخشانی‌مهر نتیجه این تعامل و پشتیبانی صورت گرفته افزایش مشارکت و رغبت خیرین مدرسه‌ساز است.

اسماعیلی نسب خیّر مدرسه ساز گفت: مسیر مدرسه سازی از علایق دیرینه ام بود که تقریبا از سه سال پیش با جدیت بیشتری موضوع مدرسه‌سازی توجهم را جلب کرد و با مشارکت خیرین داخل و خارج از کشور توانستیم اولین مدرسه سه کلاسه را که جایگزین یک مدرسه کانکسی بود ساختیم و امروز مفتخرم اعلام کنم علاوه برآن امروز دو مدرسه سه کلاسه دیگر و یک مدرسه چهارکلاسه را در دست ساخت داریم.

اشکان تقی‌پور مدیر موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید با قدردانی از حمایت ویژه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از خیرین و توجه به دغدغه‌های آنها گفت: پیگیری‌ها و تلاش های صورت گرفته موجب شد تخصیص های لازم صورت گیرد. که شایسته تشکر است.

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز روند حمایتی به‌وجودآمده را موجب دلگرمی و مشوق خیرین در توسعه مدرسه‌سازی دانست و خواستار تسریع در عملیات ساخت و تکمیل پروژه‌های خیرین شد که به ثمرنشستن این تلاش‌‌ها موجب رضایت خاطر این عزیزان است.

خاکبازنژاد با اشاره به سابقه 25 سال فعالیت در عرصه مدرسه‌سازی از رویکرد تعاملی و دغدغه‌مندی رئیس سازمان نوسازی مدارس نیز در ارتباط با مسائل خیّرین تشکر کرد و اظهارداشت: از وزیر آموزش و پرورش نیز تقاضامندم با توجه به اهمیت و والایی امر آموزش، بعد از ساخت و ایجاد مدرسه، به مسائل موضوع آموزش و تسهیلات لازم در ارتقای فرایند آموزش و پرورش نیز بیشتر پرداخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار