معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

جهش توسعه ای برای جبران عقب ماندگی گیلان در حوزه درمان آغاز شده است

رشت ( پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت دانشگاه علوم پزشکی در عین برخورداری از نیروی انسانی توانمند عقب ماندگی هایی داشته که در سال های اخیر در راستای توسعه جهشی را آغاز کرده است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جهش توسعه ای برای جبران عقب ماندگی گیلان در حوزه درمان آغاز شده است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر قاسم جان بابایی در نشست هیات‌ رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این دانشگاه عقب ماندگی هایی در گذشته داشت اما در سالهای اخیر تلاش های برای جبران این عقب ماندگی ها شروع شده که امید است ادامه یابد.

وی با اشاره به طرح‌ های توسعه ای انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال های اخیر اظهار کرد: به‌ زودی با بهره‌برداری از کلینیک ویژه مرکز دانشگاهی حشمت رشت، این مرکز به‌ عنوان سانتر قلب و عروق استان خدمات ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه به ‌زودی کلینیک‌ های ویژه و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح می شود، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این کلینیک‌ ها باید تلاش شود تا نظام ارجاع الکترونیک در این استان سرعت یابد.

جان بابایی در ادامه با اشاره به نیروی انسانی توانمند در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مراقبت بیشتر بیماران با ریسک بالای مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ ها و ترخیص سریع بیمارانی بهبود یافته تاکید کرد.

وی عنوان کرد: همکاری مردم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و خروج از وضعیت قرمز مهم است و برای خروج از موج چهارم کرونا به همراهمی بیش از پیش آنان نیاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش جدی به کادر درمان در مداوای بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت بالایی در نیروی انسانی متخصص و پرستار برخوردار است، که تنها نیاز آنها آموزش ضمن خدمت است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر یکروزه خود از سایت لاکان رشت، بیمارستان های رازی رشت، کلینیک ویژه در دست احداث مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی حشمت رشت، بیمارستان پیروز لاهیجان، بیمارستان شهید حسین پور لنگرود و بیمارستان رودسر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات به بیماران و وضعیت مراکز درمانی خدمات دهنده به بیماران کووید 19 قرار گرفت.

هم اکنون ۸۶۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که این آمار نسبت به اواخر اسفندماه سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

ضمن آنکه همه شهرستان های استان به جز یک مورد قرمز هستند که شامل رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش، آستارا، سیاهکل، شفت، ماسال و خمام می شوند، فقط شهرستان رضوانشهر در این استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار