درخواست مجلس دانش آموزی منطقه ۱۵ از وزیرآموزش و پرورش

سلامتی دانش آموزان را جدی بگیرید

تهران(پانا)- برگزاری امتحانات حضوری علاوه بر به خطر افتادن سلامتی دانش آموزان و معلمان، با تغییر شیوه امتحانات پس از حدود ۸ ماه نیز کار را برای دانش آموزان دشوار کرده و باعث ایجاد سردرگمی و استرس می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سلامتی دانش آموزان را جدی بگیرید

محمد جواد نوائیان، رئیس مجلس دانش آموزی منطقه ۱۵ در گفت و گو با پانا از شرایط وخیم پیش رو خبر داد و گفت: شرایط برگزاری امتحانات با سال گذشته بسیار متفاوت است و طبق آمارها در بالاترین سطح شیوع کرونا در ایران هستیم و همچنین استرس خانواده ها و دانش آموزان برای سلامتی خود نکته بسیار مهمی است.

وی در ادامه بیان کرد: در نظرخواهی و رای گیری که از اعضای مجلس دانش آموزی منطقه ۱۵ به عمل آمد، بیش از ۸۰ درصد آرا خواستار برگزاری امتحانات نهایی و خرداد ماه ۱۴۰۰، به صورت غیرحضوری شدند. امتحانات به صورت حضوری برای مشخص شدن سطح درسی دانش آموزان است، اما می توان شیوه آن را تغییر داد تا سلامتی دانش آموزان و آینده سازان وطن مورد تهدید قرار نگیرد. از سوی دیگر نیز دانش آموزان در این چندین ماه در فضای اینترنتی بودند و امتحانات مختلفی را به صورت مجازی شرکت کرده اند. تغییر شیوه امتحانات پس از حدود ۸ ماه کار را برای آنان دشوار می کند و قطعا سردرگمی ایجاد می شود.

نوائیان افزود: سطح آموزشی و شرایط برگزاری امتحانات در این شرایط شاید در برخی شهرها یا مناطق خوب باشد، اما در مناطق کم برخوردار و محروم و در مدارسی که دانش آموزان بالایی دارند، چگونه می توان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد؟ اگر یک دانش آموز در یک مدرسه ناقل ویروس باشد و امتحانات حضوری برگزار شود آن دانش آموز به اجبار باید در روز امتحان حضور پیدا کند و آزمون دهد و می تواند در این مدت تعدادی زیادی از دانش آموزان را مبتلا کند.

وی با اشاره به کنکور سراسری ۱۴۰۰ افزود: اگر دانش آموزان سال دوازدهم دچار ابتلا به ویروس شوند با توجه به نزدیکی آزمون سراسری ۱۴۰۰ درس خواندن برای آنها دشوار می شود و در نتیجه نتایجی مانند افسردگی و از دست دادن روحیه و ... ایجاد می شود. ضمن اینکه رئیس قوه قضاییه (آقای رئیسی) اعلام کردند: هرکس در صیانت از جان مردم قصور کرده باید پاسخگو باشند.

در آخر اعضای مجلس پسران منطقه ۱۵ از وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن شرایط امتحانات غیرحضوری را خواستار شدند تا امسال نیز با کرونا بگذرد و همانطور که این چند ماه به صورت غیرحضوری پیش رفت، امتحانات نهایی و خرداد ماه نیز غیرحضوری شود.

خبرنگار دانش آموز: امیرمحمد غفاری فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار