الگوی رفتاری سردار سلیمانی، سرمشق اجرای برنامه های آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است

کرمان(پانا) - رئیس کل دادگستری استان کرمان سیره و منش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کمک به محرومان را مورد اشاره قرار داد و گفت آن شهید والامقام و فرزند دیار کریمان همواره به محرومان و مسائل استان توجه ویژه ای داشت و مسئولان این استان در زادگاه این شهید گرانقدر باید به این مسائل و حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند تا انشاالله شرمنده آن بزرگوار نباشند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
الگوی رفتاری سردار سلیمانی، سرمشق اجرای برنامه های آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است

به گزارش اداره کل دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان افزود: یکی از مصادیق کمک به محرومان ونیازمندان در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی است و در این راستا باید با به کارگیری ظرفیت مجموعه های مختلف اقدامات اثرگذاری را به انجام رساند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری جشن های گلریزان در تمامی شهرستان های استان در ماه مبارک رمضان به صورت حضوری محدود و غیرحضوری و با توجه به دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد: متناسب با تعداد مددجویان جرایم غیرعمد هر شهرستان و کمک های جمع آوری شده در سال گذشته، تلاش می شود که با تعیین سهم هر یک از شهرستان ها زمینه آزادی مددجویان بیشتری در سال جاری فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مجموعه های مختلف از جمله اتاق بازرگانی که همواره همراهی خوبی با ستاد دیه استان کرمان داشته اند نیز در سال جاری دنبال می شود.

موحد به آمادگی و همراهی مجموعه اجرایی استان کرمان برای برگزاری جشن های گلریزان و ایجاد زمینه جلب کمک شرکت های بزرگ اقتصادی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره و بیان کرد: همانگونه که با ورود مجموعه سپاه و اجرای طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی د، مکتب حاج قاسم تا ۸۰ درصد کمک های خیران برای این امر افزایش یافته است با بهره گیری از کمک ائمه جمعه و جماعات و ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی می توان کمک های بیشتری را در این حوزه جذب کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه بر ساختارسازی خیران برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند در ذیل ستاد دیه تاکید کرد و ادامه داد: این اقدام باید در قالب یک طرح منسجم و مدون دنبال شود و استان کرمان ظرفیت اجرای این طرح به عنوان یک الگوی قابل ارائه در سطح کشور را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های رمضان امیری، مدیرکل سابق زندان های استان کرمان قدردانی کرد و گفت: ایشان از مدیران توانمند، باهوش، دلسوز، خدمتگزار به نظام، کارآمد و اثربخش بوده اند که بخش زیادی از موفقیت های ستاد دیه استان کرمان به دنبال همکاری و حمایت های ایشان ازستاد دیه حاصل شده است..

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت ها و پیگیری های مدیرکل سابق زندان های استان کرمان از ستاد دیه، گفت: موفقیت های ستاد دیه استان کرمان بر مبنای حمایت های دستگاه قضایی و سایر اعضای هیات امنای این ستاد و‌خیران رخ داده است.

سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه سال ۹۹ سال موفقی برای ستاد دیه استان کرمان بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته دربازه های زمانی ۱۵ روزه در مجموع 22 جلسه هیات امناء ستاد دیه برگزار شده است.

وی با اشاره به ایجاد زمینه آزادی ۳۵۳ مددجوی واجد شرایط در سال گذشته، عنوان کرد: برای آزادی این افراد در مجموع ۱۵ میلیارد و ‌۴۹۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مددجویان آزاد شده از زندان های استان کرمان در سال گذشته ۳۳۶ نفر با استفاده از کمک های مردمی و خیران آزاد شده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به برگزاری ۱۳۰ جلسه صلح و سازش در استان کرمان طی سال گذشته، گفت: در قالب این جلسات با ۵۴٠ نفر از شکات مذاکره و ۲۲۰ میلیارد تومان اخذ گذشت و تخفیف بدهی مددجویان حاصل شده است.

موسوی قوام به برگزاری جشن های گلریزان در سال گذشته به صورت حضوری محدود و غیرحضوری اشاره کرد و افزود: در جشن های گلریزان سال گذشته در مجموع ۱۰ میلیارد و‌۴۸۰ میلیون تومان تعهد خیران حاصل و تاکنون ۸ میلیارد و‌۶۰۰ هزار تومان معادل ۸۲ درصد محقق شده است.

وی عنوان کرد : با اجرای پنج مرحله از طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مکتب حاج قاسم سلیمانی در مجموع 140 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 139 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند، عنوان کرد: مددجوی جرایم غیرعمد مربوط به قبل از سال 98 در زندان های استان کرمان وجود ندارد.

در پایان این جلسه از تلاش های خالصانه مدیرکل سابق زندان های استان کرمان در هیات امنای ستاد دیه استان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار