معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

افزایش مراکز منتخب غربالگری کووید١٩ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت به دلیل افزایش شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در استان، تعداد مراکز منتخب ١٦ و ٢٤ ساعته کرونا از ٣٩ به ٦٨ مرکز افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مراکز منتخب غربالگری کووید١٩  تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ آبتین حیدرزاده در چهارمین جلسه کمیته فنی مدیریت بیماری کرونا، با اعلام این خبر، گفت: ٣٩ مرکز منتخب کووید١٩ در مرکز استان و شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه آماده پذیرش و غربالگری رایگان افراد مشکوک به کرونا بودند که با اضافه شدن ٢٩ مرکز دیگر در سطح استان، تعداد مراکز منتخب کووید١٩ مجموعه تحت پوشش این دانشگاه به ٦٨ مرکز افزایش یافت.

وی درباره مراکز ١٦ و ٢٤ ساعته کرونا افزود: این مراکز به صورت ١٦ یا ٢٤ ساعته بر حسب نیاز منطقه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

دکتر حیدرزاده گفت: در این مرکز افراد ارجاعی از طریق بهورزان و مراقبان سلامت، افراد ارجاعی از طریق سامانه‌های ٤٠٣٠ و افراد ارجاعی از بخش خصوصی و مراجعین مستقیم پذیرش شده و پس از تریاژ توسط مراقب سلامت یا پرستار مسقر در مرکز در صورت داشتن علائم به پزشک مرکز ارجاع داده می‌شوند تا معاینات بالینی دقیق انجام شود.

حیدرزاده، ابراز کرد: با توجه به افزایش مجدد شیوع بیماری کووید١٩ و برای ارتقای میزان رضایتمندی و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و تسهیل در امر بیماریابی به موقع و همچنین آموزش، اطلاع رسانی و ارائه خدمات بهداشتی بهتر، در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، مراکز منتخب بیماری کووید ١٩ جهت مراجعه افراد مشکوک به ویروس کرونا هر روز فعال و خدمات ویزیت پزشک و نمونه گیری به صورت رایگان ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه، گفت: در این مراکز خدمات جامع سلامت که با عنوان مراکز منتخب غربالگری بیماری کووید١٩ نامبرده می شود خدماتی شامل؛ بررسی و شناسایی، ویزیت پزشک، آموزش و اطلاع رسانی، نمونه گیری، مشاوره، غربالگری افراد و... به صورت کاملا" رایگان به شهروندان و هم استانی های عزیز ارائه می شود.

وی با بیان اینکه با افزایش تجمعات و دورهمی و دیدوبازدیدهای خانوادگی روند بیماری در استان افزایش‌یافته است تصریح کرد: مردم باید با مشاهده کم‌ترین علامت به مراکز منتخب بهداشتی برای تست و نمونه‌گیری مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه بیان کرد: در صورت نیاز و شدت علائم بیماری، افراد محتمل به بیمارستان منتخب کووید ۱۹ ارجاع شده و افراد دارای علائمی که نیازمند بستری نیستند به نقاهتگاه کووید ١٩ ارجاع شده یا در منزل ایزوله می‌شوند.

حیدرزاده در ادامه این جلسه با اشاره به مدیریت رهگیری هوشمند مبتلایان کرونا افزود: پروتکل های بهداشتی باید در اصناف و صنایع با نظارت کامل اجرایی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با عنوان اینکه گسترش این بیماری ارتباط مستقیم با رفتار مردم دارد، تصریح کرد: محدودیت‌ها و نظارت بر عملکرد مردم، اصناف و تمامی مکان‌های عمومی در استان شدت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار