با تلاش برای سربلندی کشورم تمام غیرممکن ها را ممکن خواهم ساخت

مشهد ( پانا) - دانش آموز دبیرستان آرمینه مصلی نژاد اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد، در بخش پژوهش علمی جشواره بین المللی ابن سینا، موفق به راهیابی به مسابقات نوآوری علوم و کار آفرینی ( آسه آن) در محور پژوهش علمی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
با تلاش برای سربلندی کشورم تمام غیرممکن ها را ممکن خواهم ساخت

آدرینا دلجو، دانش آموز پایه هشتم دبیرستان دخترانه آرمینه مصلی نژاد در گفت و گو با پانا گفت: شروع کار من از جایی بود که از طرف جشنواره ابن سینا به من پیشنهاد شد که می توانم در این جشنواره شرکت کنم و الان حدود 5 سال است به طور جدی روی پژوهش های علمی فعالیت می کنم، حدود 2 سال است که روی خاک سرخی کار می کنم که خواص دارویی دارد و سعی می کنم که آن را وارد زنجیره غذایی کنم که مردم بتوانند از آن استفاده غذایی کنند. این خاک در جزیره هرمزگان وجود دارد و مردم محلی آن خاک را به صورت عصاره در می آوردند و در غذاهای خود استفاده می کنند.

او گفت: پژوهش علمی ابن سینا یک مسابقه و المپیاد علمی است که هر ساله بین بسیاری از کشورهای جهان در حال برگزاری است که امسال میزبان ما اندونزی بود. به دلیل همه گیری ویروس کرونا و حفظ سلامتی دانش آموزان امسال به طور استثناء تمامی مراحل آنلاین برگزار شد، 540 تیم از کشورهای مختلف وارد پژوهش علمی شده بودند که با اراده خود و حمایت خانواده توانستم رتبه سوم را در جهان بدست آورم.
این دانش آموز نخبه علمی در ادامه گفت: این توفیق در مسابقات حس رضایتمندی و خوشحالی خوبی به من داد و حس کردم تلاش های من بی نتیجه نبوده است، تمام هدف و تمرکز من برای پیشرفت در این زمینه است و کارم را تا رسیدن به آنچه که دوست دارم ادامه می دهم و با تلاش برای سربلندی کشورم تمام غیرممکن ها را ممکن خواهم ساخت، تا الان هم توانسته ام 5 سرتیفیکی و 2 مدال در این جشنواره ها بدست آورم.
دلجو خطاب به دوستانش سفارش کرد: مشاهده قوی داشته باشید و هر سوالی که برایتان پیش می آید از کوچک ترین تا بزرگ ترین نشانه را دنبال کنید و درمورد آن موضوع تحقیق کنید.

خبرنگار: ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار