کاوه قهرمان: «تارا» سخت‌ترین تجربه من در فیلمسازی بوده است

تهران (پانا) - کاوه قهرمان می‌گوید چالش برانگیز ترین اتفاقی که در تولید سینمایی «تارا» رخ داده انتخاب بازیگران و جلب اعتماد تهیه‌کننده برای سرمایه گذاری در فیلمش بوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کاوه قهرمان: «تارا» سخت‌ترین تجربه من  در فیلمسازی بوده است

کاوه قهرمان دانش آموخته رشته هنر از دانشگاه هنر تهران است و همچنین فیلمسازی را در آکادمی فیلم آسیا در پوسان کره جنوبی پشت سر گذاشته است. قهرمان در دهه ۸۰ وارد فضای فیلمسازی شد و طی این سال‌ها ۲۸ فیلم کوتاه داستانی، مستند و تجربی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و به واسطه این آثار در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی حضور یافته است. او علاوه بر این به عنوان مدرس در انجمن سینمای جوان و دانشگاه سوره مشغول فعالیت است و بارها به عنوان داور در جشنواره‌های مختلفی چون فیلم کوتاه تهران، جشن مستقل فیلم کوتاه ایران شرکت داشته است.

«تمام چیزهایی که جایشان خالی است»، «معمای شخصی»، «مونولوگ»، «دوردست»، «پروانه خیال»، «لباس ایرانی»، «کودتای ۲۸ مرداد»، «تاریخ، ما، بیهقی» از جمله آثار کوتاه و مستند او هستند.

کاوه قهرمان کارگردان فیلم سینمایی «تارا» در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: «نوشتن فیلمنامه این فیلم نزدیک به دوسال طول کشید و مدت‌ها روی آن کار کردیم تا شکل خوبی به خود گرفت. فکر می‌کنم که از شهریورماه سال گذشته شرایط ساخت این فیلم فراهم شد و آن را ساختیم. فیلم «تارا» پیش تولیدی طولانی داشت و در دو فاز باید فیلمبرداری می‌شد. یک فاز را در بهمن ماه می‌خواستیم و فاز دیگر را در اردیبهشت ماه.»

وی ادامه داد: «متاسفانه به‌خاطر شیوع ویروس کرونا فیلمبرداری متوقف شد و زمان فیلبمرداری ما به اواسط خرداد افتاد.»

این کارگردان با اشاره به بازیگران فیلم «تارا» عنوان کرد: «انتخاب بازیگر برای این فیلم پیچیده‌ بود گرچه بخش بسیار مهمی از بازی بازیگران به فیلمنامه بازمی‌گردد و همکاری کارگردان و بازیگر را ساده می‌کند. در جریان این فیلم در سه مقطع مختلف، سه زوج می‌بینیم که بازیگران مختلفی ایفای نقش می‌کنند. ما به بازیگرانی نیاز داشتیم که از لحاظ حسی هر یک با زوج خود هماهنگ باشیم و انتخاب این 6 بازیگر برایم سخت بود. به دنبال شباهت چهره‌ای نبودم بلکه به دنبال شباهت حسی بازیگران بودم.»

وی ادامه داد:«از بازیگرانم تشکر می‎‌کنم که به من اعتماد کردند و در فیلم «تارا» حضور داشتند، تمام بازیگران انتخاب‌های اول من بودند و تمام آنها فیلمنامه را دوست داشتند.»

قهرمان با اشاره به تجربه اولین کارگردانی فیلم سینمایی خود گفت: «بیشترین چالشی که با آن روبه‌رو شدم مسئله اعتماد تهیه کننده به من بود، ساخت فیلم سینمایی هزینه دارد و اعتماد به یک کارگردان فیلم اولی ریسک دارد درصورتی که ظهور استعدادهای جدید در سینمای ایران نیاز به سرمایه گذاری و اعتماد دارند. درست است که سالها در کار کارگردانی هستم اما هرگز این شغل برایم به این اندازه عجیب و پرچالش نبود.»

وی ادامه داد: «مسئله اصلی که فیلم سینمایی را با فیلم کوتاه متمایز می‌کند این است که بازی طولانی تر می‌شود و شما به لحاظ فیزیکال انرژی بیشتری نیاز دارید روزهای بیشتری درگیر کار هستید. من تا به حال هیچکدام از چیزهایی که برای «تارا» تجربه کردم را لمس هم نکرده بودم اما از همان شروع کار می‌دانستم چه می‌خواهم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار