امید نوروزی: به آینده کشتی فرنگی کشور خوشبینم

تهران (پانا) - قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان معتقد است با روندی که تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پیش گرفته، می‌توان به آینده امیدوار بود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
امید نوروزی: به آینده کشتی فرنگی کشور خوشبینم

امید نوروزی قهرمان المپیک و جهان و مشاور رئیس فدراسیون کشتی در رشته فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بعنوان مشاور رئیس فدراسیون در امور کشتی فرنگی در مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان در سنندج حضور داشته و کشتی ها را از نزدیک رصد کردم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از یکسال کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت نیمه تعطیل درآمده بود و عملا کار آماده سازی کشتی گیران با مشکل روبرو بود اما با تلاش تمامی مربیان سازنده در اقصی نقاط کشور و تمامی کسانی که شرایط را مهیا کردند تا کشتی گیران بتوانند به هر نحوی به تمرینات خود ادامه دهند، شاهد مسابقات خوبی در سنندج بودیم و شکر خدا این مسابقات نشان داد که کشتی فرنگی کشور آینده خوبی برای با این پشتوانه ها خواهد داشت.

نوروزی تصریح کرد: با اینکه بیماری کرونا یک معضل بزرگ برای ورزش و کل سیستم کشور و زندگی ما شده است و شاید ورزش در این شرایط بحرانی اولویت چندم باشد ولی همه از حضور در سالن مسابقات خوشحال و راضی بودند و این رقابت ها با رعایت تمامی پروتکل هایی که مدنظر فدراسیون و مسئولین مربوطه برگزار شد و هیچ ایرادی در کار به وجود نیامد، کمیته های فنی نیز بر این مسابقات نظارت کامل داشتند و عوامل اجرایی نیز کار را به نحو احسن انجام دادند.

دارنده مدال طلا و نقره جهان در مورد میزبانی این رقابت ها اظهار داشت: به نظرم جمشید خیرآبادی به همراه تمامی همکارانشان و کسانی که برای برگزاری این مسابقات از جمله مسئولان ارشد استانی تلاش کردند کارشان را به نحو احسن انجام دادند و اعتقاد دارم کردستان می تواند میزبان مسابقات بزرگتر باشد.

وی ادامه داد: هر میزبانی مشکلاتی به همراه دارد اما کردستان در این شرایط فداکاری کرد و یک کار بزرگ انجام شد. به نظرم با این کار به کشتی و فدراسیون کمک شد. با وجود اینکه در هر رده ای بیش از 400 نفر کشتی گیر، مربی، داور و عوامل اجرایی حضور داشتند و اسکان و تغذیه آن ها هزینه های بسیاری را در بر داشت اما جمشید خیرآبادی تمام تلاش خود را کرد تا این مسابقات به نحو احسن برگزار شود و حتی به صورت شخصی نیز هزینه کرد و من با توجه به اینکه فارس به دلایل شیوع کرونا از میزبانی رقابت های جوانان انصراف داد و هیئت کشتی کردستان با مردانگی میزبانی این مسابقات را متقبل شد به شخصه از آقای خیرآبادی قدردانی می کنم.

این پیشکسوت کشتی در مورد سطح فنی کشتی گیران در این مسابقات بیان داشت: تنها دوره ای بود که من این همه استعداد را یکجا دیدم، البته در جوانان کار یک پله بالاتر بود و از اینکه اجرای فنون عالی، پختگی و بلد بودن کشتی را دیدم خوشحال شدم.

نوروزی ادامه داد: به نظرم نوجوانان و جوانان ما با تمام شعور خود کشتی را فهمیده و درک کرده اند و من از تک تک کشتی ها لذت بردم و به کمیته های فنی و سرمربیان تیم های نوجوانان و جوانان گفتم که به غیر از نفرات اول تا سوم که انتخاب شدند نفرات دیگری نیز هستند که لیاقت این را دارند که نمایندگان کشورمان در مسابقات برون مرزی باشند.

مشاور رئیس فدراسیون در امور کشتی فرنگی در مورد رشد این رشته گفت: قطعا با حضور کادر مدیریتی در فدراسیون خیلی به کشتی امیدوار هستم و با شناختی که از تلاش و دلسوزی و مدیریت آن ها دارم و با کشتی هایی که خودم از نزدیک در سنندج دیدم به آینده کشتی فرنگی کشور خیلی امیدوار و خوشبینم و قول می دهم با یک تدابیر خوبی این کشتی گیران را حفظ کنیم تا در چهار سال آینده 2 تا 3 تیم ملی قوی داشته باشیم.

وی در مورد شرایط کشتی فرنگی کشور ادامه داد: تا بعد از المپیک توکیو در بحث فنی ورود نخواهم کرد اما هرجای کشتی که نیاز به کمک من است و احساس کنم حضورم مفید است با صلاحدید رئیس و نایب رئیس فدراسیون حضور پیدا می کنم و این را بگویم که به شخصه دنبال هیچ پست و مقام و جایگاهی نیستم و این لطف دوستان در فدراسیون بوده که از من چندین بار دعوت کرده اند تا گوشه ای از کار را بگیریم و هرکاری از دستم براید برای این جوانان و کشتی مملکتم خواهم کرد.

دارنده مدال طلای المپیک در مورد کسب سهمیه توسط محمدرضا گرایی گفت: واقعا از کسب این سهمیه ها خوشحالم. به محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و کادر فنی بزرگسالان تبریک می گویم چراکه با تلاش هایی که کردن و اردوهایی که گذاشتند مزد زحمات را گرفتند و انشاء اله در گزینشی آخر نیز نوری سهمیه را بگیرد و یک تیم کامل را به توکیو اعزام کنیم. من خیلی به برادران گرایی و میثم دلخانی برای حضور در المپیک امیدوارم و این سه نفر را لایق حضور در این مسابقات می دانم و آرزویم این است که بر روی سکوی المپیک بروند.

وی در پایان مورد دلخانی خاطرنشان کرد: میثم دلخانی 63 کیلوگرم وزن دارد و می تواند در 60 کیلوگرم نیز به روی تشک برود و به نظرم این حق را دارد که نیم نگاهی به المپیک داشته باشد. دلخانی کشتی گیر لایقی است اما حضورش در المپیک به تصمیمات کادر فنی و شرایط کشتی گیران باز می گردد. ولی نظر شخصی من نیز این است که او کشتی گیر لایقی برای المپیک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار