سیاست نانوشته AFC در حمایت از شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس؛ شما دستور بدهید ما اجرا می‌کنیم

دلبری از کشورهای عربی مقابل ایران ادامه دارد

تهران (پانا) - کنفدراسیون فوتبال آسیا طی دو ماه اخیر برای چهارمین بار خدمت همه‌جانبه خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را ثابت کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سیاست نانوشته AFC در حمایت از شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس؛ شما دستور بدهید ما اجرا می‌کنیم

کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان عجیب‌ترین کنفدراسیون فوتبال در بین قاره‌های جهان، یکبار دیگر تبعیت همه جانبه خود از کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس را ثابت کرد تا طی یک ماه برای چهارمین بار این کنفدراسیون تصمیماتی به نفع این کشورها و بر خلاف منافع فوتبال ایران بگیرد.

البته این اولین بار نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت قاطع ثابت کرده است که در خدمت کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس است و پیش از این نیز بارها با تصمیمات خود خدمتش به این کشورها را ثابت کرده بود؛ به گونه‌ای که هنوز از یادمان نرفته است در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2020، اتحاد هواداران ایرانی باشگاه النصر عربستان و تیم حقوقی این باشگاه باعث شد تا عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس در آستانه دیدارهای مرحهه نیمه نهایی محروم شود و همین چند روز پیش محرومیتش تمام شد. اما طی دو ماه اخیر 4 تصمیم در مسیر ضربه زدن به تیم‌های ایرانی گرفته شده که در 3 تصمیم به صورت مشخص کشورهای عربستان و امارات دست داشته‌اند؛ روندی که می‌توان آنرا در دو پروژه مشاهده کرد.

پروژه شماره یک

در اولین گام کنفدراسیون فوتبال آسیا با استفاده از ضعف آشکار فدراسیون فوتبال ایران در دو مرحله میزبانی را از تیم‌های ایرانی گرفت. در اولین مرحله 4 تیم ایرانی پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور که در لیگ قهرمانان آسیا 2021 حضور دارند؛ برای میزبانی از مرحله گروهی این رقابت‌ها نامزد شدند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به کشورهای دیگر داد و حتی در تصمیمی عجیب، هند که برای اولین بار قرار است در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نماینده داشته باشد و در بین صدرنشین تعداد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد، میزبانی گرفت اما به ایرانی‌ها میزبانی ندادند.

پس از اینکه میزبانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به ایرانی‌ها داده نشد، اینطور تلقی شد که داده نشدن میزبانی یک امر عادی بوده و موضوعی در بین نیست، ماجرایی که درباره تیم ملی فوتبال ایران هم تکرار شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی دیدارهای باقی مانده از دور اول انتخابی جام جهانی 2022 را به بحرین داد و اعلام کرد ایران شرایط میزبانی از دیدارهای این گروه را ندارد و حرفی از محرومیت ایران از میزبانی زده نشد تا اینکه AFC به شکلی عجیب یکی از تصمیمات قبلی خود را وتو کرد.

در حالی که پیش از این و تا همین چند هفته پیش به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده بود که فولاد ایران میزبان دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است، اما پس از اینکه ایران به سلب میزبانی از تیم ملی اعتراض کرد؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی فولاد را هم لغو کرد و با انتخاب عربستان به عنوان میزبانی دیدار فولاد ایران و العین امارات؛ نشان داد که ایران حق میزبانی از هیچ دیداری را زیر نظر AFC ندارد.

پروژه دوم

اما پس از اینکه حق میزبانی از ایرانی‌ها سلب شد و تیم‌های باشگاهی ایران راضی به تبعیت از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند؛ عربستان و امارات به کارشکنی علیه تیم‌های ایرانی پایان ندادند و نهایت تلاش خود را برای آسیب زدن به تیم‌های ایرانی انجام می‌دهند.

ابتدا فدراسیون فوتبال عربستان که میزبانی 3 گروه را در لیگ قهرمانان آسیا بر عهده دارد با ارسال درخواستی به کنفدراسیون فوتبال آسیا از این نهاد درخواست کرد که با توجه به همزمان بودن دیدارهای مرحله گروهی با ماه رمضان، ساعت بازی‌های این کشور تغییر کند و همانطور که قابل پیش‌بینی بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست آنها موافقت کرد ساعت دیدارها را به 21 و 24 تغییر داد. بدین ترتیب 4 بازی استقلال ایران در مرحله گروهی ساعت 24 به وقت تهران شروع خواهد شد تا تماشای بازی برای بسیاری در ایران سخت شود.

اما اقدام عجیب‌تر کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روزهای اخیر صورت گرفته است، جایی که کمیته برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد ساعت برگزاری دیدارهای گروه E که پرسپولیس در آن حضور دارد و میزبانی بر عهده هند است هم تغییر کرده است. البته تغییر ساعت این بازی‌ها به گونه‌ای نیست که هواداران برای تماشای رقابت‌ها سختی بکشند و حتی با توجه به خنک‌تر شدن هوا به نفع تیم‌ها هم شده اما نکته ایجاست که علت تغییر ساعت بازی‌ها کمک به تیم‌ها نست.

کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعت بازی‌های این گروه را هم با درخواست امارات تغییر داده است. فدراسیون فوتبال این کشور با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده بود ساعت بازی‌ها را تغییر دهد تا برگزاری مسابقات بعد از افطار باشد تا اماراتی‌ها بتوانند پس از افطار فوتبال تماشا کنند و در تصمیمی طنز، کنفدراسیون فوتبال آسیا زیر بار این درخواست هم رفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار