رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر:

ضرورت شفاف‌‌سازی و دقت در صحت آمار مجموعه دستگاه قضائی

اسلامشهر (پانا)- گاهی اوقات زمانی که نام اسلامشهر به میان می‌آید، به جای اینکه نام شهرستان با مواردی از جمله، حافظان قرآن، ورزشکاران و نخبگان علمی همراه باشداز این منطقه با موارد سرقت و نزاع در فضای مجازی نام برده می‌شود و این نشان دهنده برداشت نادرست از وضعیت شهرستان اسلامشهر می‌باشدکه در بسیاری موارد با واقعیت متفاوت است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت شفاف‌‌سازی و دقت در صحت آمار مجموعه دستگاه قضائی

رضا کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهردر جلسه شورای اداری شهرستان و در سخنانی بر شفاف‌سازی و دقت در صحت آمار موارد قضائی تأکید کرد و به تشریح آمارهای ارائه شده را از سوی مجموعه دادگستری استان تهران با نگرش به و وضعیت آمار جرائم خشن و جنایی و وضعیت فرهنگی، اجتماعی،سیاسی و... استان تهران،خصوصا" شهرستان اسلامشهر پرداخت.

او در زمینه آمار پرونده‌های سرقت مسلحانه در شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: شهرستان اسلامشهر در بین ۱۵ شهرستان استان تهران از لحاظ میزان وقوع سرقت مسلحانه به نسبت جمعیت در آخر لیست قرار دارد.

اوگفت: گاهی اوقات زمانی نام اسلامشهر که به میان می‌آید، به جای اینکه نام شهرستان با مواردی از جمله، حافظان قرآن،ورزشکاران، نخبگان علمی و ...همراه باشداز این منطقه با موارد سرقت و نزاع در فضای مجازی نام برده می‌شود و این نشان دهنده برداشت نادرست از وضعیت شهرستان اسلامشهر می‌باشدکه در بسیاری موارد با واقعیت متفاوت است.

کمیلی مقدم در زمینه آمارهای سرقت‌های مهم،کوچک، قتل عمد،سرقت، نزاع دسته جمعی شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: ما در ردیف آخر لیست شهرستان‌های استان تهران قرار داریم، لیکن در مورد سرقت‌های کوجک هنوز در اسلامشهر مشکل داریم و در اینجا نقش معتادان متجاهر بیشتر به چشم می‌آید و بر امنیت روانی شهروندان موثر است و می‌بایست فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان طرح‌های جدیدی را اجرا کند و این هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را نیزمی‌طلبد.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی شهرستان اسلامشهر در زمینه مدیریت پرونده‌های مدیریت خشونت عالی کار کرده و این هنر است و آمار خوب دادگستری استان تهران در زمینه آمار جرائم شهرستان اسلامشهر مرهون همین مدیریت است، لیکن اعتقاد داریم با تمامی این موارد هنوز می‌بایست برای مردم فهیم شهرستان اسلامشهر کار بیشترکرد و شورای تأمین شهرستان تمامی تلاش خودرا در راستای رضایت شهروندان به کار خواهد بست.

در این جلسه مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر نیز در سخنانی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی با طراحی سخت‌ترین تحریم‌هاعلیه مردم ایران از جمله، تحریم دارو اظهار کرد: با تمام این موارد دشمنان نتوانستندبه اهداف خود دست پیدا کنند.

او بیان کرد: در سطح شهرستان با همت همه مسئولان در سال 99 و در حوزه‌های تولید، صنعت، کشاورزی و ... پیشرفت داشتیم و مشکل خاصی وجود نداشت.

فرماندار اسلامشهر در زمینه انتخابات خرداد 1400تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی سعی دارند حضور مردم را در این دوره از انتخابات کمرنگ کنند و توطئه‌های آنان هم در این زمینه خنثی خواهد شد،اما همه باید در چارچوب قانون نظام مقدس اسلامی بدون در نظر گرفتن نگاه سیاسی با بی طرفی کامل انتخابات را برگزار کنیم.

مرسلپور در مورد شرایط کرونایی اسلامشهر افزود: به شهروندان در مورد شروع پیک جدید کرونا اخطارمی‌کنم،هرچند طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است ولی همه مردم و مسئولان می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند تا شرایط ما از اینکه هست وخیم‌تر نشود.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار