اعلام آمادگی ایران برای همکاری در حوزه‌های اولویت‌دار گروه دی‌8

تهران (پانا) - وزیر امورخارجه تسهیل و افزایش تجارت، گسترش ارتباطات حمل و نقلی، تقویت گردشگری و بهره برداری از ظرفیت‌های فنآورانه و انسانی بویژه جوانان را ازجمله اولویت‌های سازمان دی ۸ عنوان کرد و از آمادگی کشورمان برای همکاری جدی در این حوزه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی ایران برای همکاری در حوزه‌های اولویت‌دار گروه دی‌8

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف،‌ امروز در نوزدهمین نشست مجازی وزیران امور خارجه "سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه موسوم به دی ۸" در نورسلطان ( آستانه) شرکت و سخنرانی کرد.

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به بحران بی‌سابقه کرونا و آثار مخرب آن بر اقتصاد کشورهای عضو گفت: یکی از درس‌هایی که باید از این بحران گرفت، این است که چطور یک بحران بهداشتی می‌تواند به بحران‌هایی همچون بحران اقتصادی، بحران بشردوستانه، بحران آموزشی و افزایش نابرابری‌ها در جامعه بین المللی تبدیل شود و هزینه اصلی آن نیز بر کشورهای در حال توسعه تحمیل گردد.

ظریف با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران در دوران همه گیری کرونا از رویش حس همبستگی مابین ملت‌ها و نیز تمایل به همکاری در شرایط بحران به عنوان درس‌های مثبت دوران کرونا یاد کرد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود تسهیل و افزایش تجارت، گسترش ارتباطات حمل و نقلی، تقویت گردشگری و بهره برداری از ظرفیت‌های فنآورانه و انسانی بویژه جوانان را ازجمله اولویت‌های سازمان دی ۸ برای همکاری قلمداد و آمادگی کشورمان برای همکاری جدی در این حوزه‌ها را اعلام کرد.

نشست وزرای خارجه سازمان دی هشت بریاست وزیر امور خارجه بنگلادش و با حضور وزرای امور خارجه مصر، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه در آستانه دهمین نشست سران این سازمان برگزار شد.

نشست مجازی سران دی هشت فردا با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و به ریاست نخست وزیر بنگلادش برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار