اردبیل قرمز شد

اردبیل(پانا) - شهرستان اردبیل وارد وضعیت قرمز و بسیار پرخطر شیوع کرونا شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل قرمز شد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا نگران‌کننده خواند و اعلام کرد: شهرستان اردبیل وارد وضعیت قرمز و بسیار پرخطر شیوع کرونا شده است.
او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و شیوع موج چهارم کرونا در این استان افزود: در پی افزایش آمار مبتلایان و گسترش سطح شیوع، سایر شهرستان‌های استان هم در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با اشاره به پر شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل و آماده سازی بیمارستان امام رضا (ع) برای پذیرش این بیماران اظهار کرد: در روز‌های آینده بیمارستان سبلان نیز به مجموعه مراکز پذیرش و درمان بیماران کرونایی می‌پیوندد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: برای کنترل سریع خیز جدید کرونا لازم است که مراسم عروسی، ترحیم و سایر دورهمی شهروندان تعطیل شده و یا با حداقل افراد و به شکل محدود و با رعایت بسیار جدی توصیه های بهداشتی برگزار شود.
او با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متری، دوری از تجمعات و دورهمی، پرهیز از حضور در فضا‌های مسقف و نیز شستن دست به منظور مهار کرونا اظهارکرد: سرعت چرخش و ابتلای سویه جدید کرونا موسوم به کرونای انگلیسی بسیار بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از شهروندان خواست به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و برای به تشخیص و درمان اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار