سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان:

اصفهان در وضعیت سیاه کرونا قرار ندارد

اصفهان ( پانا) - سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان عنوان کرد پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای اصفهان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان در وضعیت سیاه کرونا قرار ندارد

حجت الله غلامی دقایقی قبل در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس اعلام دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان ۱۷ شهر استان اصفهان در وضعیت نارنجی و قرمز کرونا هستند، اظهار کرد: ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونا هستند.

اجرای طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی کرونا

وی با بیان اینکه برای شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در استان اصفهان اجرای طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا را در دستور کار داریم، ابراز کرد: این طرح دارای پنج برنامه است که از جمله آن اجرای طرح دورکاری کارمندان در شهرهای قرمز و نارنجی است که در شهرهای قرمز و نارنجی در مشاغل ضروری با یک دوم و یا دو سوم، حضور کارمندان را بنا بر نظر مدیران خواهیم داشت.

اولویت دورکاری کارمندان با افراد دارای بیماری زمینه‌ای است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه اولویت دورکاری کارمندان با افراد دارای بیماری زمینه‌ای است، عنوان کرد: در این زمینه همه کارمندان باید بنا بر دستور مدیر بالادستی خود فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه از فردا مشاغل گروه 2 و 3 در شهرهای نارنجی و گروه 2 و 3 و 4 در شهرهای قرمز تعطیل خواهند شد، ادامه داد: این مراکز در صورت تخلف به مدت ۱۵ روز پلمب خواهند شد.

غلامی با بیان اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی فعالیت مراکز فروش اغذیه، عینک‌های طبی، مراکز نگهداری سالمندان، فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو، نانوایی‌ها، رسانه‌های مکتوب، فروشگاه‌های مصالح ساختمانی، تعمیرگاه‌های لوازم برقی و الکترونیکی، جوشکاری‌ها و تراشکاری‌ها و … مجاز است، ابراز کرد: در این شهرها برگزاری نماز جمعه، مراسم‌های مذهبی، فروشگاه‌های خودرو، آموزشگاه‌ها، مدارس و ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه ورود به شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در استان اصفهان ممنوع است، افزود: هرگونه تردد خودروهای غیربومی مشمول اعمال قانون خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای تعطیلی دو هفته‌ای شهر اصفهان در جلسه امروز مقابله با کرونای استان اصفهان ابراز کرد: این پیشنهاد را در ستاد ملی مطرح خواهیم کرد.

فردا چند بیمارستان صحرایی در اصفهان راه‌اندازی می شود

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان الزهرا به صورت کامل در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است، تصریح کرد: هنوز با کمبود تخت مواجه نشده‌ایم و از فردا نیز چند بیمارستان صحرایی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

غلامی با تاکید بر اینکه از فردا نظارت بر تخلفات حوزه بیماری کرونا در استان اصفهان شدت می‌گیرد، ادامه داد: در این زمینه از شهروندان، اصناف و مسئولان شهر اصفهان درخواست داریم نسبت به دستورات ستاد مقابله با کرونا توجه داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت آرامستان‌ها ابراز کرد: در این زمینه تنها مجوز تردد محدود برای حضور در آرامستان‌ها صادر شده است و اجازه تردد تراکمی را در این مراکز نخواهیم داد.

مدارس تعطیل است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات در مدارس نیز گفت: تمامی مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی در خصوص تعطیلی ادارات نیز ابراز داشت: به جز نیروهای مسلح همه کارکنان موظف هستند بر اساس دستور بالاترین مقام ادارات به فعالیت خود ادامه دهند.

طرح زوج و فرد خودروها در اصفهان لغو نمی‌شود

غلامی در ادامه درباره اجرای طرح زوج و فرد و احتمال لغو این طرح گفت: باید توجه داشت که سازمان اتوبوسرانی روزانه ۱۶۰ هزار مسافر و مترو ۳۰ هزار مسافر را جابجا می‌کنند که این میزان مسافر یک سوم ظرفیت این دو سیستم است و با این شرایط امکان لغو طرح زوج و فرد وجود ندارد.

وی در خصوص تعویق تقویم کوچ به استان اصفهان نیز بیان کرد: در این زمینه باید توجه داشت که رایزنی‌های لازم با مسئولان استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و خوزستان انجام شده اما طبق سوابق گذشته برای این امر بهترین راهکار دور کردن این افراد از مراکز جمعیتی است ضمن اینکه عشایر ارتباطی با مراکز جمعیتی در استان اصفهان ندارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در ادامه در خصوص سیاه شدن وضعیت استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا نیز گفت: در این زمینه باید توجه داشت که بر اساس گزارش امروز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضعیت اصفهان همچنان قرمز است و در حال کنترل بیماری در استان هستیم و پیش بینی وضعیت سیاه را در این استان نداریم.

وی همچنین در خصوص چگونگی نظارت بر روند دورکاری کارمندان به ویژه در اداراتی که حضور کارمندان الزامی نیست اما مدیران کارمندان را ملزم به حضور می‌کنند، ابراز کرد: در این زمینه اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری فعال شده و کارمندان شکایت خود در این زمینه را به این اداره ارجاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار