رییس شبکه بهداشت و درمان دیر:

سوغاتی ۱۳ بدر برای بردخونی‌ها؛ ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

بوشهر(پانا)_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از ابتلای ۱۶ نفر از خانواده‌های بردخونی به کرونا در دورهمی ۱۳ بدر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سوغاتی ۱۳ بدر برای بردخونی‌ها؛ ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، احمد آخوندی گفت: بی‌توجهی به توصیه‌های و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورهمی‌های خانوادگی در شهرستان دیّر را به کانون اصلی موارد ابتلا به کرونا تبدیل کرده است.
او گفت: متأسفانه دورهمی‌های خانوادگی در روز ۱۳ بدر در بردخون باعث ابتلاء ۱۶ نفر از افرادی شد که در این روز در کنار هم بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سپری کرده بودند.
آخوندی افزود: در روزهایی که کادر بهداشت و درمان سخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونا هستند، وظیفه شرعی و قانونی شهروندان ایجاب می‌کند نسبت به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته و با پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری به حفظ سلامت خود و دیگران و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با تأکید بر بالا بودن ریسک ابتلا به کرونا در خانواده‌ها گفت: برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در خانه‌ها و مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها به گمان اینکه جمع خانوادگی است، پس خطر ابتلا در آن بسیار پایین است فرض صحیح و علمی نبوده و آمارها نشان می‌دهد کانون اصلی و بیشترین موارد ابتلا در شهرستان دیّر در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده است.
آخوندی افزود: ساده‌انگاری، بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان عامل اصلی تشدید کرونا است.
وی تأکید کرد: مردم باید بدانند ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در شهرها محدود است و مراکز درمانی توانایی پذیرش حجم بالای بیماران را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار