مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

۵۰ بیمار اوتسیمی تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هستند

یاسوج (پانا) - مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۸۰ مبتلا به بیماری اوتیسم در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت از این تعداد 50 نفر تحت پوشش بهزیستی هستند .

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ بیمار اوتسیمی  تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هستند

محسن مرادی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۲ مرکز در گچساران و یک مرکز در یاسوج کار خدمات رسانی به این بیماران را انجام می‌دهند افزود: راه اندازی مرکز سوم در استان ضروری است.

وی بیان کرد: به همین منظور راه اندازی یک مرکز در دهدشت برای خدمات رسانی به این بیماری در حال پیگیری است.

مرادی با اشاره به اینکه گفتار درمانی، مشاوره، روان درمانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و سرگرمی از جمله خدماتی است که به این بیماران ارائه می‌شود بیان کرد: به ازای هر بیمار اوتیسمی ۸۰۰ هزار تومان یارانه به مراکز درمان این بیماران داده می‌شود.

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل قابل تشخیص است گفت: بیماری اوتیسم یک عارضه عصبی پیچیده است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود.

مرادی اظهار کرد: این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی و درمان کنند کودک مهارت‌های زیادی را فرا می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار