پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان با افزایش سالانه

تهران (پانا) - رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت بازنشستگان این سازمان حقوق فروردین ماه را با اعمال افزایش حقوق سالیانه دریافت و همزمان با آن دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق نیز اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان با افزایش سالانه

به گزارش سازمان تأمین اجتماعی، علی اصغر بیات اظهار داشت: در سنوات گذشته افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان در اواخر بهار انجام و مابه التفاوت حقوق بازنشستگان نیز در تابستان پرداخت می‌شد، اما در سال جاری این رویه تغییر کرده است.

وی افزود: امسال بازنشستگان حقوق فروردین را با اعمال افزایش حقوق سالیانه دریافت می‌کنند و همزمان دومین مرحله متناسب سازی حقوق اجرا می‌شود.

بیات با بیان اینکه در سال گذشته نیز اولین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام شده است، ادامه داد: بعد از انجام متناسب‌سازی در مرداد سال ۹۹ شاهد اجرای طرح مشابهی در سایر صندوق‌های بازنشستگی بوده که نسبت به تأمین اجتماعی افزایش حقوق بیشتری داشته و شکاف ایجاد شده نارضایتی به حقی را در بین بازنشستگان تأمین اجتماعی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین برای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان و رفع فاصله ایجاد شده در دریافتی بازنشستگان صندوق‌های مختلف در اسفند ماه پرداختی علی الحساب به بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام شد و از فروردین امسال نیز افزایش حقوق سال جاری آنان همراه با دومین مرحله متناسب سازی انجام می‌شود.

به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش حقوق اقدام ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان است.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این رابطه گفت: با اجرای متناسب‌سازی و افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان بخش اعظم مطالبات و خواسته‌های این قشر محقق می‌شود.

وی همچنین از تلاش و پیگیری ارزشمند مدیرعامل و کارکنان خدوم سازمان تأمین اجتماعی که در سال جاری به موقع افزایش حقوق سالیانه و دومین مرحله متناسب‌سازی را اجرا کردند، تشکر کرده و اظهار داشت: اجرای مرحله دوم و تکمیلی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مطالبه جدی و خواسته برحق این جمعیت است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته برای تحقق این مطالبه پیگیری‌های فراوانی از سوی تشکل‌ها انجام شد و امروز شاهد تحقق این خواسته و ایجاد تعادل بین دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی هستیم.

صادقی همچنین با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی و تورم در کشور گفت: بازنشستگان وضعیت معیشت مناسبی نداشته و امید است، با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش حقوق و متناسب‌سازی انجام شده در ماه‌های آتی شاهد بهبود وضعیت زندگی و معیشت بازنشستگان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار