فرماندار فومن در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا،

تغییر وضعیت نارنجی فومن به قرمز دور از ذهن نیست

کرونا تمام نشده و باید با این بیماری زندگی کنیم

رشت (پانا) - فرماندار فومن تغییر وضعیت فعلی نارنجی شهرستان به قرمز را دور از ذهن ندانست و تذکر داد باید کلیه تمهیدات و اقداماتی که در سال گذشته با جدیت انجام شد را از نو بدون هیچ اغماضی اعمال کرد تا وخامت شرایط در شهرستان و از دست رفتن جان شهروندان عزیز اتفاق نیفتد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تغییر وضعیت نارنجی فومن به قرمز دور از ذهن نیست

به گزارش دیار میرزا، محسنی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد ماه مبارکه شعبان و با تشکر از زحمات اعضای ستاد کرونای شهرستان در سال گذشته، به ویژه کادر بهداشت و درمان و مجموعه مدافعان سلامت، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع، ۵۲ جلسه مربوط به ستاد کرونا و کارگروه‌های تخصصی آن در شهرستان برگزار شد که نظر به عملکرد و وضعیت کلی شهرستان، نمره‌ای قابل قبول می‌گیرد، حتی اگر شرایط و سیاست‌های عمومی و ساده انگاری‌ها یا بی‌توجهی‌ها به رعایت اصول بهداشتی، وضعیت دیگری را در شهرستان رقم زده باشد.

وی با اشاره به پایان چهارمین مرحله غربالگری سراسری در شهرستان و با تقدیر از همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و مجموعه همکاران و اعضای این ستاد در شهرستان، تغییر وضعیت شهرستان را با توجه به حقایقی از جمله انباشت انتظار در جامعه، برخی سهل انگاری‌ها وعدم رعایت فراگیر نکات بهداشتی توسط افراد و مسافرین، مورد توجه قرار داد و افزود: زحمات و خدمات اعضای ستاد مدیریت کرونای شهرستان فومن موثر بوده و همچنان با جدیت ادامه خواهد یافت.

محسنی تغییر وضعیت فعلی نارنجی شهرستان به قرمز را دور از ذهن ندانست و تذکر داد: باید کلیه تمهیدات و اقداماتی که در سال گذشته با جدیت انجام شد را از نو بدون هیچ اغماضی اعمال کنیم تا شاهد وخامت شرایط در شهرستان و از دست رفتن جان شهروندان عزیز نباشیم.

فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر این که کلیه محدودیت‌های سطح نارنجی در شهرستان مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا از نو برقرار می‌شود، محدودیت‌های حضور کارکنان در بانک ها، نهادها و ادارات را مطابق قوانین مربوطه مورد توجه قرار داد و افزود: محدودیت اصناف نیز همچون گذشته مطابق رنگ‌بندی نارنجی در شهرستان برقرار می‌شود که به ویژه چایخانه ها، قلیانسراها، سفره خانه ها، قهوه خانه ها، باشگاه‌های ورزشی و… را شامل می‌شود.

وی افزود: در همین راستا، هتل‌ها، مسافرکاشانه‌ها و مراکز اقامتی نیز شامل محدودیت‌های سطح نارنجی می‌شود و برگزاری مراسم مذهبی و ترحیم نیز بر همین اساس، محدودتر می‌شود.

محسنی با بیان این که برخی آزادسازی‌ها و رفع محدودیت‌ها در سطح ملی، نظر به آستانه تحمل و تاب آوری اجتماعی انجام شده است، این اقدامات را نه ناشی از بی‌توجهی، بلکه به دلیل اهمیت توجه مسئولان به نیازها و ظرفیت جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به این که کرونا تمام نشده و ما باید با این بیماری زندگی کنیم، خواستار رعایت محدودیت ها، دستور العمل‌های بهداشتی و شرایط مختص این بیماری توسط ادارات، نهادها، اصناف و به ویژه توسط عموم مردم شد و افزود: تا زمانی که خود مردم نکات بهداشتی و محدودیت‌ها را رعایت نکنند، تغییر مثبتی انجام نخواهد شد و البته در این میان، متولیان و ناظران نیز در قبال رعایت دستورالعمل‌ها مسئولیت دارند.

محسنی با اشاره به نزدیک بودن زمان آغاز ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی روستا، بر لزوم استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان و به ویژه بستر نرم افزارهای رایانه‌ای و موبایلی برای ثبت نام تاکید کرد.

وی بازدیدهای انجام شده از واحدهای صنفی را مورد توجه قرار داد و افزود: بازدید گشت‌های مشترک از این واحدها در شهرها و روستاها به طور مستمر ادامه خواهد یافت و همچنین شهرداران و بخشداران باید نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی و نصب بنر و اقدامات مشابه اهتمام داشته باشند. به همین طریق، در فضای مجازی باید ضمن اطلاع‌رسانی و بازنشر اخبار، تولید محتوا شود.

در ادامه این جلسه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به افزایش آمار بستری شدگان و نتایج مثبت تست‌های کرونا در شهرستان، افزود: در دو هفته اخیر از مردم و مسافرین در شهرستان فومن ۱۴۶۶ تست کرونا گرفته شد.

رئیس اداره صمت نیز گزارش داد: از ابتدای سال جدید میزان ۱۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی تولید شده و کارخانه تولید ماسک سه لایه در شهرستان راه اندازی شده است که ظرفیت تولید آن ۱۰۰۰ ماسک در ساعت می‌باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان با بیان این که از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۳۳۳۶۵ نفر در سطح شهرستان اقامت کردند، اظهار کرد: ۱۲۳۱۳۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی شهرستان بازدید کرده‌اند و در مقابل، ۲۵۸ مورد بازدید و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار