آمار بستری بیماران کووید۱۹ در فارس ۴ رقمی شد

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام ورود ۱۹۳ بیمار جدید به بخش های کووید۱۹ استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت با افزوده شدن موارد جدید، آمار بستری مبتلایان از مرز یک هزار نفر گذشت.

کد مطلب: ۱۱۷۴۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آمار بستری بیماران کووید۱۹ در فارس ۴ رقمی شد

مهرزاد لطفی امروز در دویست و نود و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۳۸ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم در بخش‌های بستری کووید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خدمات درمانی دریافت می‌کنند، هشدار داد: ساده انگاری‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت‌های نوروزی موجب موج جدید بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و همچنین افزایش مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان شده است.

او به پیگیری‌های ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه در رابطه با اعلام وضعیت قرمز و نارنجی در شهرستان‌های استان فارس و روند صعودی آمار مبتلایان اشاره و تاکید کرد: مشارکت و همدلی مردم با مجموعه سلامت و دستگاه‌های اجرایی استان در قطع زنجیره انتقال کروناویروس، بسیار تاثیرگذار است.

لطفی در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه گیری‌های تشخیصی در روزهای پایانی تعطیلات نوروز؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا با همدلی و همکاری نسبت به رعایت جدی اصول بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و تهویه مناسب در منازل و محل کار همکاری داشته باشند تا چرخه‌های انتشار این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار